نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 04:36

هشدار تحلیلگران به مداخله‌ نظامی خودسرانه لهستان لیتوانی ضد روسیه

مقام سابق وزارت دفاع آمریکا با خطرناک خواندن تحرکات نظامی لهستان و لیتوانی در اوکراین ضد روسیه و بدون هماهنگی با سازمان ناتو هشدار داد که باید منتظر وخامت اوضاع در شرق اروپا باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک گریگور» مشاور سابق پنتاگون درباره تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین فاش ساخت که لهستان و لیتوانی درصدد ورود به خط درگیری علیه روسیه در اوکراین بدون هماهنگی با سازمان ناتو هستند.

مشاور پیشین رئیس پنتاگون در گفت‌وگو با کانال یوتیوبی « Dialogue Work» افزود: «آنچه که به پیچیدگی و وخامت این امر می‌افزاید این است که هم اکنون حرف و حدیث‌های جدی است که تاکید می‌کند که لهستان و لیتوانی درصدد ورود به درگیری هستند و به زعم خود - بدون تکیه و اعتنایی به ناتو - می‌توانند به تنهایی عملیات نظامی خود را اجرا کنند.

مک گریگور با خطرناک خواندن اقدام نظامی یک جانبه ورشو و ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) ضد روسیه گفت: به هر تقدیر، تحت هر شرایطی، آنان از اعضای سازمان ناتو به شمار می‌روند و هرگونه کنش نظامی از سوی آنها به مثابه اقدام نظامی ناتو ضد روسیه قلمداد خواهد شد.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: «چنانچه این دو کشور برای مداخله نظامی نیروهای نظامی خود را به مناطق غربی اوکراین سرازیر کنند، به عنوان نیروهای نظامی وابسته به سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تفسیر خواهد شد.»

گریگور در ادامه با هشدار به اعضای سازمان ناتو تاکید کرد که در صورتی که سایر کشورهای اروپایی عضو ناتو چنین سیاستی را اتخاذ کنند، به طور حتم خود را در خط درگیری مستقیم رویارویی نظامی با ارتش روسیه قرار خواهند داد.

گفتنی است پیشتر بارها، سرگی ناریشکین، رئیس سرویس دستگاه اطلاعات خارجی روسیه با هشدار به دشمنی و نیات کینه توزانه دولتمردان لهستان در مداخله گری در جنگ اوکراین تاکید کرده بود که ورشو با تکیه بر حمایت‌های واشنگتن و انگلیس در حال پیاده سازی سناریوهایی برای تجزیه دولت همسایه خود (اوکراین) است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472345

مهمترین اخبار ایران و جهان: