نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 08:43

تأمین پایدار آب شرب 24 شهر و روستای منطقه کویری اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از تأمین پایدار آب شرب در 4 شهر و 20 روستای منطقه جرقویه در فصل تابستان خبر داد.

حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه با واگذاری و نصب بیش از ۲۳ هزار انشعاب آب در شهر و روستاهای منطقه بیش از ۹۹.۹ درصد مردم از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برخوردار هستند، اظهار کرد: مردم منطقه کویری جرقویه در فصل تابستان با هیچ گونه قطعی آب مواجه نشدند و آب شرب در دسترس همه مردم در شهرها و روستاهای منطقه قرار داشت.

وی افزود: آب شرب ساکنان تنها یک روستا در منطقه جرقویه به وسیله تانکر سیار تامین می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد تامین پایدار آب شرب این روستا نیز هستیم.

اکبریان با اشاره به جمعیت ۴۰ هزار نفری منطقه جرقویه بیان کرد: آبفای منطقه جرقویه آب شرب مورد نیاز عشایر منطقه را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان میزان هدر رفت آب را در منطقه جرقویه ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته اصلاح حدود ۲۶۰ فقره انشعابات آب، تعویض حدود ۴۰۰ فقره کنتور فرسوده و ۱۳ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای منطقه صورت گرفت که  اقداماتی از این قبیل در کاهش هدر رفت آب بسیار موثر است.

وی ادامه داد: طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در منطقه جرقویه حدود ۷۰۰ کیلومتر است و حدود ۳۰ درصد شبکه آبرسانی منطقه فرسوده است که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

اکبریان با بیان اینکه آبفا از سرمایه‌گذاران برای اجرای تاسیسات فاضلاب در منطقه جرقویه بسیار استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرهای این منطقه فاقد تاسیسات فاضلاب است اما در ۲ روستای منطقه، شبکه فاضلاب اجرا شده است و انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت دیگر نهادها و دستگاه‌ها زمینه‌های ایجاد تاسیسات فاضلاب در منطقه جرقویه فراهم شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472501

مهمترین اخبار ایران و جهان: