نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 19:35

حمله هوایی روسیه به سایت راداری مهم اوکراین

وزارت دفاع روسیه از حمله موفق هوایی به یک سایت راداری مهم اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع  روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از حمله موفق هوایی به یک سایت راداری مهم اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت: «نیروهای روس  به یک تاسیسات راداری در شهر "زاپوروژیه" مجهز به رادار "پی-۳۷" حمله کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، این سایت راداری برای شناسایی اهداف هوایی، هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده و موشک‌ استفاده می‌شد.

کونشاکوف همچنین از حملات جنگنده‌ها و توپخانه روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۴ منطقه نظامی اوکراین اشاره کرد.

ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه، حمله هوایی به «کی‌یف» و بخش‌هایی از اوکراین را آغاز کرد. ارتش اوکراین مدعی شده است که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، موشک‌های روسیه را که به سمت پایتخت اوکراین روانه شده بود، منهدم کرد.

 در تحولی دیگر، نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که دو جت آموزشی «ال-۳۹» این کشور حین پرواز در منطقه «ژیتومیر» با هم برخورد کردند و در این سانحه یکی از خلبانان زبده اوکراینی کشته شد.

 نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که این سانحه ر در جریان تمرینات آموزشی رخ داد و طی آن سه خلبان نیروهای مسلح اوکراین کشته شدند. مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که در حال بررسی علت این سانحه هستند.

وبگاه اوکراینی «پراودا» نیز گزارش کرد که در بین کشته شدگان نام یک خلبان سرشناس مشاهده می‌شود. خلبان «آندری پیلشیکوف» خلبان جنگنده «میگ-۲۹» از آغاز جنگ با روسیه حضور داشت و بارها در مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی از غرب خواسته بود به اوکراین جنگنده «اف-۱۶» بدهند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472045

مهمترین اخبار ایران و جهان: