نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 22:49

تدوین سند گردشگری در تمامی شهرهای خراسان‌شمالی ضرورت دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: راهبرد اصلی دفتر امور شهری توجه به حوزه گردشگری است و توسعه و تدوین سند گردشگری در تمام شهرها را در دستور کار قرار دادیم تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، مرتضی رجائی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: راهبرد اصلی دفتر امور شهری توجه به حوزه گردشگری است و توسعه و تدوین سند گردشگری در تمام شهرها را در دستور کار قرار دادیم تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد از بسیاری از استان‌ها جلوتر است، گفت: موقعیت استراتژیک و موهبت طبیعی استان موجب شده تا سالانه ۲۵ میلیون نفر گردشگر و مسافر به این استان سفر کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: باتوجه به تاکید حوزه گردشگری در بیانات مقام معظم رهبری در سفر خود به این استان این صنعت نیز برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: سفرهای آموزشی برای شهردارها پیش‌بینی شده تا با توجه به فضاهای گردشگری در سایر استان‌ها بتوانند الگوهای لازم در جهت توسعه گردشگری را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود یکی از مهم‌ترین اتفاقات کار در حوزه شهری را خرید تجهیزات ذکر کرد و گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه شهری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات ناشی از سیلاب‌ها با وزارت نیرو و آب منطقه‌ای می‌باشد، بیان کرد: برای لایروبی رودخانه‌ها به صورت شهر به شهر با کمک آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها برنامه‌هایی در دست اقدام است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472245

مهمترین اخبار ایران و جهان: