نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 23:04

۵۵ پروژه گردشگری و صنایع دستی در مازندران بهره‌برداری می شود

سوادکوه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۵۵ پروژه با سرمایه گذاری ۹۴۶ میلیارد تومان هفته دولت در استان بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح یک هتل در شهرستان سوادکوه، با اشاره به ضعف آشکار شهرستان در حوزه زیرساخت‌های اقامتی، از جمله اولویت‌های این اداره کل در شهرستان را ایجاد زیرساخت اقامتی دانست و افزود: این افتتاح نیز در راستای همین مهم بوده و با توجه به کمبودها پیشنهاد شد تا در طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه، زیرساخت‌های اقامتی افزایش یافته و اداره کل نیز در این زمینه همکاری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۵۵ پروژه در سطح استان در هفته دولت با حجم سرمایه گذاری ۹۴۶ میلیارد تومان و با اشتغال ۲۳۸ نفر، گفت: از این میزان یک پروژه در حوزه میراث، ۲۰ پروژه در حوزه صنایع دستی و مابقی در حوزه گردشگری بوده است.

وی از جمله پروژه‌ها به افتتاح ۲۴ اقامتگاه بوم گردی، ۲۰ فروشگاه صنایع دستی، یک موزه گیاه‌شناسی، یک مرکز تفریحی و پروژه گردشگری مزرعه و سلامت اشاره کرد و افزود: ۷۶ پروژه اقامتگاه بوم گردی نیز در سطح استان در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472189

مهمترین اخبار ایران و جهان: