نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:50

ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال باید افزایش یابد

زنجان-استاندار زنجان تأکید کرد: ایجاد اشتغال و خلق ثروت در حوزه اقتصاد دیجیتال باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی روز دوشنبه در نشست فعالان حوزه آی.سی.تی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فناوری اطلاعات دارد و باید از این بخش برای استان ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال دانش‌بنیان باید انرژی بیشتری صرف شود، تصریح کرد: با تلاش می‌توان به نتیجه رسید؛ البته باید اقدامات هدفمند و با برنامه باشد.

استاندار زنجان پروژه «زنجان من» را یکی از بسترها در حوزه حکمرانی دیجیتال در استان خواند و گفت: در قالب این طرح خدمات مختلف به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود و در واقع بستری است که کدسازی‌ها در آن انجام شده و سایر فعالیت‌ها در این بستر شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته با مسئله نظارت مشکل داشتیم که سعی شد در این حوزه مردم را وارد کرده و به سمتی حرکت کنیم که اطلاعاتی به مردم دهیم که بدانند دنبال چه چیزی هستند و این روند را ادامه خواهیم داد.

افشارچی با بیان اینکه با نظرسنجی‌های مقطعی می‌توان به راحتی از مردم بازخورد گرفت، افزود: باید بتوانیم در حوزه اقتصاد دیجیتال شغل و ثروت ایجاد کنیم؛ چراکه در عصر فعلی بسیاری از کسب و کارها در حوزه دیجیتال شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: درخصوص سرویس «شهر هوشمند» نیز اگر شهرداری پای کار بیاید خدماتی مانند حمل‌ونقل نیز وارد آن خواهد شد و امکانات بیشتری برای شهروندان فراهم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473701

مهمترین اخبار ایران و جهان: