نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 14:58

سرمایه‌گذاران در گیلان نباید درگیر بروکراسی اداری شوند

تالش- استاندار گیلان با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذار در این استان باید بیش از گذشته فراهم شود، گفت: سرمایه‌گذاران در گیلان نباید درگیر بروکراسی اداری شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر دوشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در افتتاح پروژه‌های شهرستان تالش اظهار کرد: مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۷.۱ دهم درصد (۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری) است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذار در این استان باید بیش از پیش فراهم شود، افزود: سرمایه گذاران نباید درگیر بروکراسی اداری شوند.

عباسی ادامه داد: طبق آمار سامانه اقتصاد و دارایی بیش از ۳۲۰ عرصه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعتی شناسایی و تاکنون بیش از ۲۲۰ مجوز بی‌نام صادر شده است.

استاندار گیلان اضافه کرد: دولت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در تلاش است و در گیلان نیز این امر مورد توجه قرار دارد و بر همین اساس سال گذشته ۱۱۸ درصد از تعهد اشتغال تحقق پیدا کرد و همچنان نیز ایجاد اشتغال ادامه دارد.

عباسی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های سال جاری هفته دولت در گیلان ۱۳۸ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در هفته دولت امسال یک هزار و ۳۶۰ پروژه با بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در دست بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب شکوهمند اسلامی همواره علیه ایران دست به توطئه زدند اما جز شکست و عقب نشینی به چیزی دست نیافتند.

عباسی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی رئیس جمهور برای جبران عقب ماندگی‌ها و رفع مشکلات به جا مانده از گذشته افزود: رئیس جمهور، دیپلماسی کشور را فعال کرد و توانست با دنیا بر مبنای عزت، حکمت و مصحلت ارتباط برقرار کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473301

مهمترین اخبار ایران و جهان: