نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:37

زاکانی: قرارداد1000دستگاه اتوبوس برقی بسته شد

شهردار تهران از بسته شدن قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی خبر داد و گفت: با برقی سازی آلودگی هوا در تهران کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از 15 ایستگاه شارژ برقی خودرو گفت: به همت وزیر صمت و گروه مپنا امروز این بهره‌برداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه یک سال و نیم پیش در خدمت اعضای شورای شهر 90 پروژه کلان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشریح کردیم، گفت: یکی از آنها برقی سازی تهران بود و تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.

وی گفت: نوع زیست ما امروز یکی از نقاط آلوده در بُعد هواست. ما باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها، شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود دهیم و برقی شدن یکی از این راه‌هاست.

به گفته زاکانی؛ در 15 ایستگاه 74 دستگاه شارژ مستقر شده و در تفاهم‌نامه انجام شده باید تا پایان سال 1403 5 هزار دستگاه شارژ در بیش از 1700 نقطه نصب شود. البته کار بزرگی است.

وی تأکید کرد: ما از توان داخلی استفاده می‌کنیم و شهرداری تهران قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته است و 50 هزار تاکسی برقی به صورت ویژه در دستورکار است و وزارت صمت هم همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه 400 هزار موتورسیکلت برقی در دستورکار است، گفت: 13 درصد آلودگی تهران به دلیل موتورهای کاری است که پیمایش بالایی دارند و با برقی شدن موتورسیکلت‌ها بخشی از آلودگی برطرف می‌شود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473689

مهمترین اخبار ایران و جهان: