نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:12

دانشگاهی بی‌دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفت: هیچ‌گاه یک دانشگاه با سرمایه‌های ارزشمند خود به ناحق و به‌صورت غیرقانونی رفتار نمی‌کند و بی‌دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در حاشیه جلسه روز چهارشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) هیئت دولت، در واکنش به ادعاهای مطرح شده درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها به خبرنگاران گفت: هیأت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و بر اساس قوانین و مقررات اداره می‌شوند و یک عضو هیأت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی و پژوهشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی را هم رعایت کند.

وی افزود: هیأت‌های اجرایی جذب پس از بررسی گزارش‌های گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها در خصوص اعضای هیأت علمی تصمیم‌گیری می‌کنند و سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود؛ طبیعی‌است که اگر خدای ناکرده احساس شود در این بررسی‌ها و تصمیمات به یک عضو هیأت علمی ظلم شده، قانون مسیر را باز گذاشته و آن شخص می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر کند و تجدیدنظر هم از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه واقعاً موضوع پایان همکاری با برخی اساتید آنگونه که در فضای مجازی مطرح شده نیست، تصریح کرد: هیچ‌گاه یک دانشگاه با سرمایه‌های ارزشمند خود به ناحق و به‌صورت غیرقانونی رفتار نمی‌کند و بی‌دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد.

زلفی‌گل افزود: اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند و همه توفیقات ما در کشور که به آنها می‌بالیم، نتیجه و محصول برون‌دادهای دانشگاهی‌است.

وی تأکید کرد: اساتید، دانشمندان و دانش آموختگان دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور می‌یابند و خروجی آنها اتفاقاتی است که جمهوری اسلامی به آنها افتخار می‌کند. اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشورند و هیچ‌گاه علاقه‌مند نیستیم به آنها بی‌احترامی یا ظلم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص توسعه مراکز علمی در سیستان و بلوچستان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای رونق این منطقه، گفت: این استان بیشترین مراکز آموزش عالی را دارد و تلاش شده است عدالت آموزشی برای مردم این خطه پیش‌بینی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498201

مهمترین اخبار ایران و جهان: