نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 23:23

رومانی در مرز با اوکراین پناهگاه حملات هوایی می‌سازد

وزارت دفاع رومانی اعلام کرد که پس از پیدا شدن قطعات یک هواپیمای بدون سرنشین، ساخت پناهگاه‌های حمله هوایی را برای شهروندان این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رومانی از اعضای ائتلاف ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از پیدا شدن قطعات هواپیمای بدون سرنشین در روزهای گذشته، ساخت پناهگاه‌های حمله هوایی را برای ساکنان هم‌مرز با اوکراین آغاز کرده است.

به گزارش وبگاه «آرتی ال»، نظامیان رومانیایی روز شنبه قطعاتی از یک پهپاد را در منطقه «پلاورو» در آن سوی مرز اوکراین پیدا کردند.

بر اساس این گزارش، رومانی اقداماتی را برای تقویت نظارت و امنیت حریم هوایی خود پس از حملات مکرر روسیه  نزدیک مرز خود تشدید کرده است.

وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۰ نظامی رومانیایی روز سه شنبه ساخت 2 پناهگاه را آغاز کردند .این پناهگاه‌های بتنی پس از تکمیل به مقامات محلی تحویل داده می‌شود. این اقدام پس از تصمیم کمیته ملی شرایط اضطراری رومانی برای اتخاذ اقدامات حفاظتی در قلمرو ملی در مجاورت منطقه درگیری در اوکراین صورت گرفت.

«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی و «ینس استولتنبرگ» رئیس ناتو روز شنبه درباره کشف قطعه پهپاد منتسب به روسیه گفت‌وگو کردند.

استولتنبرگ گفت: «هیچ نشانه‌ای دال بر حمله به ناتو وجود ندارد، اما این حملات بی‌ثبات کننده است.»

یوهانیس نیز گفت که یافتن  قطعات پهپاد نشان می‌دهد نقض غیرقابل قبول حریم هوایی رومانی صورت گرفته است.»

وزارت دفاع رومانی اخیرا اعلام کر که حملات نظامی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین تهدیدی نظامی برای رومانی به شمار نمی‌آید. ائتلاف ناتو برای رصد فعالیت نیروی هوایی و زمینی روسیه چند هواپیمای «آواکس» در رومانی مستقر کرده است.

نیروی هوایی رومانی نیز  قرار است به ۳۲ فروند جنگنده «اف-۳۵» ساخت آمریکا مجهز شود. وزارت دفاع رومانی درخواست رسمی برای دستیابی به ۳۲ جنگنده  «اف-۳۵ ای» ساخت شرکت آمریکایی«لاکهید مارتین» را به پارلمان ارائه کرد. هزینه تخمینی این خرید ۶.۵ میلیارد دلار است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497289

مهمترین اخبار ایران و جهان: