نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 12:16

۸۰ درصد آلودگی محیط زیست از طرف کشورهای گروه ۲۰ است

وزیر محیط زیست جمهوری دموکراتیک کنگو در دومین روز از اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد وغبار گفت: ایران نقش راهبردی در مقابله با توفان‌های گرد و غبار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اوا بازایبا، وزیر محیط زیست جمهوری دموکراتیک کنگو در دومین روز از اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار بیان داشت: باید اقدامات عملی برای مقابله با پدیده‌هایی که محیط زیست را به خطر انداخته انجام داد. دانشمندان در مورد شرایط محیط زیستی در نقاط مختلف جهان هشدار داده‌اند و نباید نسبت به این قضیه بی‌توجه بود.

وی افزود: آفریقا فقط مسئول ۴ درصد آلودگی جهان است و ۸۰ درصد آلودگی از طرف کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌گیرد. با وجود اینکه ۵۵ میلیون هکتار از جنگل‌های دنیا در کشور ما وجود دارد و بیشترین میزان جذب گاز کربنیک را داریم اما از قربانی‌های آلودگی زیست محیطی در جهان شده‌ایم.

وزیر محیط زیست جمهوری دموکراتیک کنگو تاکید کرد: مسئولیت مبارزه با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار جمعی است و همه باید به تعهدات زیست محیطی‌مان عمل کنیم نباید بگذاریم زمان را از دست دهیم چون میزان خسارت‌های ناشی از این موضوع بسیار افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اراده سیاسی در جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار لازم است و همه باید علیه این تغییرات گام‌های مؤثر برداریم همچنین راه‌اندازی صندوق مشترک در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

وزیر محیط زیست جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: ایران نقش مؤثری در مقابله با توفان‌های گرد و غبار دارد و ما از این کشور و سازمان ملل بابت برگزار این اجلاس قدردانی می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492689

مهمترین اخبار ایران و جهان: