نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 00:10

ایران - آنگولا؛ دیدار با هموطن کی روش در ورزشگاه خالی آزادی

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین مسابقه دوستانه خود در روزهای فیفا سه شنبه ساعت 19:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم آنگولا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از نمایش مطلوب و برد یک بر صفر مقابل بلغارستان در اروپا، سه شنبه در دومین دیدار به مصاف آنگولا حریف آفریقایی خود می رود. تیمی که در رده بندی فیفا فاصله بسیار زیادی با تیم ملی کشورمان دارد. ایران در حال حاضر روی پله بیست و دوم  رده بندی فیفاست و میهمانش در رده صد و شانزدهم جهان قرار دارد. اگرچه گفته می شود فوتبال قابل پیش بینی نیست اما به هر حال با توجه به فاصله فنی دو تیم به نظر می رسد شانس ملی پوشان کشورمان برای برد در این دیدار بیشتر از آنگولا است.

آنگولا حریف ناشناخته ای برای ما نیست و  در جام جهانی 2006 تنها امتیازمان را از آنگولا گرفتیم که بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. تاکنون سه بار با آنگولا بازی کرده ایم که دو مساوی و یک برد حاصل این دیدارها بوده است. اکنون یک مربی 47 ساله پرتغالی به نام پدرو والدیمر سوارز  هدایت تیم آنگولا را برعهده دارد.هموطن کی روش اگر مثل او به فوتبال دفاعی اعتقاد داشته باشد کار تیم ملی برای گلزنی به این تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی آسان نخواهد بود.

قلعه نویی سرمربی تیم ملی از بازی ملی پوشان مقابل بلغارستان هم ابراز رضایت کرد و گفت: «این بازی دستاوردهای خیلی خوبی برای ما داشت. به نتیجه اصلا کار ندارم ولی نوع بازی، بازی هجومی، پرس،ساختار دفاعی، نخوردن گل و اینکه به آن‌ها موقعیت آنچنانی ندادیم یکی از نکات مهم بازی بود. تنها ایرادی که من از بازیکنان گرفتم و امروز هم در جلسه گفتم، این بود که باید نگرش‌مان را نسبت به موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم عوض کنیم. باید بدانیم اولین موقعیت شاید آخرین موقعیت ما باشد و نهایت استفاده را داشته باشیم.»

 باید ببینیم مهاجمان در دیدار با آنگولا چطور از فرصت ها استفاده خواهند کرد و چقدر توصیه قلعه نویی را در زمین مسابقه خوب اجرا می کنند. تیم ملی به گفته سرمربی اش بسیار با انگیزه به مصاف آنگولا خواهد رفت. بزرگترین غایب این مسابقه علیرضا بیرانوند خواهد بود بازیکنی که در دقیقه 23 با بلغارستان دچار مصدومیت شد. 

تیم ملی بعد از این بازی دوستانه در تورنمنتی در کشور اردن شرکت می کند که 21 مهر با اردن بازی می کند و سپس در روز 27 مهر با برنده یا بازنده مسابقه قطر و عراق دیدار خواهد کرد. تیم ملی در زمستان امسال باید در جام ملت های قطر شرکت کند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493801

مهمترین اخبار ایران و جهان: