نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 10:06

امسال سال شکست پروژه‌های آمریکا در عراق است

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق سال ۲۰۲۳ را سال شکست پروژه‌های آمریکا در عراق توصیف و تاکید کرد که بسیاری از کشورها دیگر اعتمادی به واشنگتن ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عدی عبدالهادی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: آمریکا به دنبال پیاده سازی برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در عراق است که هدف اول و آخر این پروژه‌ها تضعیف کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: بی ثبات کردن عراق و تضعیف زیرساخت‌های این کشور به ویژه بخش‌های خدمات رسانی در زمینه انرژی و عدم توانایی دولت عراق برای پاسخگویی به درخواست‌های مردم برای دریافت انرژی و برق به عنوان اهرم فشاری از سوی واشنگتن علیه بغداد استفاده می‌شود.

عبدالهادی اضافه کرد: می‌توان سال ۲۰۲۳ را به عنوان سال شکست نقشه‌های آمریکا در عراق خواند؛ از ناکامی واشنگتن در مانع تراشی در مسیر توافق تهران-بغداد برای واردات گاز و فعال سازی مولدهای تولید برق تا خنثی شدن نقشه بحران سازی در عراق از طریق اهرم دلار و ایجاد آشوب اقتصادی در بازارهای این کشور در سایه افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی.

وی تصریح کرد: نقش آمریکا در خاورمیانه به صورت محسوسی در حال کمرنگ شدن است به ویژه آنکه بسیاری از کشورها دیگر اعتمادی به آمریکا ندارند زیرا این کشور را عامل اصلی بسیاری از بحران‌ها و رشد گروهک‌های تروریستی طی چهار دهه گذشته می‌دانند.

«علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی «الفتح» با اشاره به فتنه‌انگیزی آمریکا در منطقه غرب آسیا تاکید کرده بود: حضور آمریکا در خاورمیانه مخل امنیت داخلی و خارجی عراق و سایر کشورهای منطقه است. واشنگتن هم اکنون در حال بسیج بازمانده‌های حزب بعث، هدایت مزدوران خود در سفارتخانه‌های خارجی و انتشار دوباره نیروهای ستون پنجم خود در صفوف مردم با هدف ترویج افکار پوسیده بعثی و هدف قرار دادن دولت کنونی است.

وی اضافه کرد که دولت عراق باید مردم را نسبت به تحرکات آمریکایی‌ها آگاه سازد، زیرا مردم مخالف اشغالگری و اقدامات نظامی آمریکا در تشکیل یگان‌های نظامی از نیروهای بیگانه، هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493989

مهمترین اخبار ایران و جهان: