نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 14:17

پیش‌بینی تردد 2 میلیون زائر از مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به جمعیت بالای زائرین حمل‌ونقل است، طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، دو میلیون نفر از طریق خوزستان و مرزهای چذابه و شلمچه ترد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  مشکل اصلی در پیاده‌روی اربعین با توجه به جمعیت بالای زائرین حمل‌ونقل است، طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، دو میلیون نفر از طریق خوزستان و مرزهای چذابه و شلمچه ترد می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل زائران از طریق هواپیما، اتوبوس، سواری، قطار و امکانات شخصی انجام می‌شود تا به مرز برسند و بعد از آن به شهر خود برسند که این امر نیازمند سازماندهی خوبی است، گفت: با رایزنی‌هایی که با ترکیه انجام شدخ، تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس از آنها برای حمل و نقل زائران اجاره شد و با تدارک‌هایی که دیده امکان پارک ۱۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مرزی وجود دارد.

استاندار خوزستان، تصریح کرد: تلاش شده است شرایط لازم برای جلوگیری از گرمازدگی فراهم شود، برای این کار ۵۰ میلیون بطری آب وارد استان شود ضمن اینکه کارخانه‌های یخ نیز ساماندهی شده‌اند، همچنین بخش بهداشت و درمان نیز تونل‌های سرد پیش‌بینی، کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس، هلال احمر در مرزها مستقر شده‌اند و امنیت مرز مربوط به گذرنامه و انتقال افراد در کمترین زمان در گیت‌های گذرنامه انجام می‌شود، چند موکب بزرگ نیز آن طرف مرز راه‌اندازی شده و استان خوزستان برای استقبال از زائران اربعین آماده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466289

مهمترین اخبار ایران و جهان: