نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:18

باندهای مخوف قاچاق چوب در مازندران متلاشی شد

سلری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: طی دو سال گذشته دو تا سه باند مخوف و سازمان یافته قاچاق چوب در استان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی علوی پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران مبارزه با قاچاق سازمان یافته و متجاوزین را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: با کمک دستگاه‌های مختلف توانستیم ۲ تا ۳ باند مخوف و سازمان یافته قاچاق را در استان شناسایی و متلاشی کنیم.

وی با اشاره به قدمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون ساله جنگل‌های هیرکانی گفت: متأسفانه برخی از متخلفان و قاچاقچیان، درختان نادر را به صورت گزینشی قطع می‌کردند و با کمک دستگاه‌های قضائی، عوامل پشت پرده این باندها دستگیر شدند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری به اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصل نهال اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث نجات نهالستان‌ها و خروج از متروکه شدن شده است.

وی سهم اداره کل را در سال جاری تولید ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار اصل نهال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از این میزان تولید شد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از هشت میلیون اصله برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران با بیان اینکه کاشت نهال کمک به صنایع استان محسوب می‌شود، گفت: از این رو صنایع باید برای تولید و غرس نهال پای کار بیایند

وی از کاهش چشمگیر میزان قاچاق چوب در استان خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478645

مهمترین اخبار ایران و جهان: