نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 21:43

نصب 10 دستگاه ایکس‌ری در گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ دستگاه ایکس ری در گمرکات سیستان و بلوچستان نصب شده است، گفت: گمرک اورژانس تجارت خارجی کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدعلی خاضی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: گمرک سیستان و بلوچستان بزرگترین حوزه گمرکی کشور است طولانی‌ترین حوزه گمرکی کشور را از نظر وسعت داریم.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: در سطح استان ۲۲ واحد گمرکی فعال داریم که از جمله آنها کوهک، جالق، میلک و شش بازارچه خرده فروشی با پاکستان نیز اضافه شده است.

این مسئول ادامه داد: عدم جذب نیرو از جمله مشکلات این اداره کل است که از سال ۹۰ که آخرین آزمون استخدامی برگزار شده است در این ۱۲ سال گذشته هیچ نیرویی استخدام نشده در حالی که ۱۰ گمرک به این مجموعه اضافه شده است، انتظار داریم به فراخور برنامه‌های توسعه‌ای گمرک جذب نیرو را نیز داشته باشیم.

وی گفت: در پنج ماهه امسال مجموع کل صادرات خروجی از مرزهای سیستان و بلوچستان از نظر ارزش ۷۴۰ میلیون دلار با ۴۸ درصد افزایش بوده است.

خاشی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ دستگاه ایکس ری در گمرکات سیستان و بلوچستان نصب شده است، گفت: گمرک اورژانس تجارت خارجی کشور است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین صادرات به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، هند، بنگلادس و عراق صادر شده است.

وی ادامه داد: در زمینه واردات نیز استان ما یکی از استان‌هایی است که نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد سال قبل گمرک چابهار رتبه سوم را در تامین کالاهای اساسی کشور کسب کرده است.

خاشی اضافه کرد: ۲۱۵۱ فقره پرونده وارداتی در گمرکات تشکیل شده که از نظر ارزش ۳ و از نظر وزنی ۱۶ درصد کاهش داشته است، عمده اقلام وارداتی گندم، دانه، ذرت دامی، پنبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم یدکی، میوه انبه و موز بوده و از کشورهای روسیه برزیل امارات هند چین و.. وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر سال گذشته در سیستان و بلوچستان سه مرز مسافری میلک میرجاوه و ریمدان فعال است.

وی بیان کرد: در مرزهای استان هم اکنون سه مرز ترانزیتی داریم گمرک میلک میرجاوه و چابهار که ۱۹۵۳ کامیون و ۱۷۳ واگن کالا از طریق گمرکات ترانزیت شده است.

خاشی افزود: در حوزه مقابله با قاچاق کالا در گمرکات استان در ۵ ماهه امسال ۸۴ فقره پرونده قاچاق تشکیل شده است که بیشترین آنها در گمرک مرزی میلک بوده است، عمده اقلام شیرخشک، سوخت، کودکشاورزی، نخود، لوازم یدکی مستعمل و پارچه بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ۵ ماهه گذشته در راستای مقابله با ورد مواد مخدر از طریق گمرکات، در مرز میلک سه فقره کشف مواد مخدر داشته‌ایم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477901

مهمترین اخبار ایران و جهان: