نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 15:09

رفع مشکلات ارتباطی در گناوه/ از توسعه فیبر نوری تا بهبود آنتن‌دهی

بوشهر- برخی از نقاط شهرستان گناوه با مشکلات ارتباطی روبرو بوده که در زمینه اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ارتباطات و فناوری ارتباطات به یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی هر جامعه‌ای تبدیل شده است و زندگی افراد به نوعی به این ارتباطات وابسته شده است.

هرچند در گذشته نیازهای زیرساختی یک شهر و روستا به راه و آب و برق بود و بعدها گاز و خط تلفن هم اضافه شد ولی اکنون نیاز به اتصال به فیبر نوری و همچنین آنتن‌دهی تلفن همراه از نیازهای ضروری است.

در شهرستان گناوه مشکلاتی در زمینه آنتن‌دهی تلفن همراه، اتصال به فیبر نوری و… وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات اساسی در این زمینه صورت گرفته و طرح‌هایی نیز در دست اجرا است.

در همین راستا نشست شورای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در فرمانداری شهرستان گناوه با محوریت بررسی برنامه توسعه زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات در آن شهرستان برگزار شد.

لزوم رفع مشکلات ارتباطی

فرماندار شهرستان گناوه در این نشست اظهار داشت: اقدامات بسیاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه انجام شده، لذا مشکلاتی وجود دارد که با همکاری قابل حل است.

محمدتقی صفری با اشاره به ضعف آنتن دهی تلفن همراه در تعدادی از روستاهای شهرستان گناوه گفت: با احداث سایت جدید مشکل آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای مذکور رفع خواهد شد.

صفری با توجه به تجاری بودن شهر گناوه نسبت به محدودیت ارسال بسته‌های پستی مواردی را بیان کرده و از اداره کل پست استان درخواست همکاری بیشتر را کردند.

رفع مشکلات ارتباطی در گناوه/ از توسعه فیبر نوری تا بهبود آنتن‌دهی

اتصال همه روستاهای گناوه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی برنامه توسعه زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان گناوه اظهار داشت: همدلی واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت ارتباطات در استان بوشهر ستودنی است.

وی اضافه کرد: تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکمیل دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون از مجموع ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان گناوه همه ۳۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

تقویت فیبر نوری در گناوه

وی بیان کرد: ظرف ۶ ماه آینده نیز در روستاهای عباسی، گشویی، گمارون و قلعه حیدر برای پوشش بهتر مکالمه و اینترنت همراه نیز یک سایت از محل اعتبارات USO احداث خواهد شد.

سملیان از احداث سایت در روستای مال محمود برای سال آینده خبر داد و گفت: یکی از محورهای مهم سیاست‌های استان تکمیل شبکه فیبر نوری توسط اپراتورها و شرکت مخابرات منطقه است.

وی افزود: با همکاری شهرداری‌ها به منظور اعطای مجوز حفاری به اپراتورها به منظور تکمیل پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان گناوه بخش زیادی از درخواست‌ها که عمدتاً دریافت خدمات ثابت می‌باشد مرتفع خواهد شد.

رفع مشکلات ارتباطی در گناوه/ از توسعه فیبر نوری تا بهبود آنتن‌دهی

تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه

سرپرست مخابرات منطقه بوشهر بیان کرد: تاکنون ۳۰ کیلومتر فیبر نوری شهری(FTTH) در گناوه اجرا شده است که آماده واگذاری به مشترکین است.

پویان خواجه ئیان همچنین از افتتاح سایت همراه در روستاهای گشویی، قلعه حیدر و گمارون جهت پوشش بهتر ارتباطی در دهه فجر امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه پایش تصویری به طور کامل در شهر گناوه اجرا شده است و در حال حاظر ۱۶ دوربین فعال است.

توسعه خدمات پست بانک

جهانشیر بارگاهی مدیرکل پست استان بوشهر بیان کرد: سرویس GNAF در شهر گناوه به طور کامل اجر و همه نقشه‌ها بارگذاری شده است.

وی همچنین خواستار تخصیص بودجه در حوزه GNAF روستایی شد.

حمید دشتی مدیر شعب پست بانک بوشهر اظهار کرد: ۲ باجه پست بانک جهت فروش ارز به زائرین در ماه کنونی اختصاص داده شده بود که هزار و ۵۰۰ زائر را تاکنون تحت پوشش قرار داده است.

وی همچنین از ایجاد سه باجه پست بانک روستایی در شهرستان گناوه در سال جاری خبر داد.

وی ادامه ایشان خواستار همکاری فرمانداری جهت انتقال حساب صنوف مختلف، از جمله دهیاری و … به پست بانک شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486601

مهمترین اخبار ایران و جهان: