نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 20:02

کتابداران با آموزش در حوزه خدمات توانمند می‌شوند

اردبیل- معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی گفت: کتابداران با حضور در کلاس‌های آموزشی در حوزه خدمات توانمند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر میرعبداللهی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه مجلس تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل میزبانی شایسته برای کتابداران برگزیده کشور بود تا در این دوره آموزشی و در قالب کارگاه‌های متعدد از برنامه‌های تدارک دیده شده به نحوه مطلوب استفاده کنند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد با محوریت کسب و کار، کودک و نوجوان، معلولان، سالمندان و… با تدریس مدرسان توانمند کشوری اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان با میل، رغبت و علاقه در این دوره حضور پیدا کرده و سعی کردند تا مطالب جدید را یاد بگیرند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابداران خدمت را تنها در امانت دادن کتاب و یا مهیا کردن فضای قرائت‌خانه‌ها خلاصه نمی‌کنند بلکه در یک رسالت عظیم مفهوم خدمت را وسیع‌تر در نظر گرفته و سعی می‌کنند فراتر از وظیفه کارمندی، در خدمت علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشند و از این ظرفیت برای رونق‌بخشی به کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب‌تر در تقویت نظام اقتصادی استفاده کنند.

میرعبداللهی افزود: بر همین اساس مهرماه امسال همایش کسب و کارهای کتابخانه‌ای در مشهد برگزار خواهد شد تا فعالان این حوزه بیشتر با فعالیت‌ها و توانمندی‌های کتابداران در این حوزه آشنایی پیدا کرده و زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تری را مهیا کنند.

وی اعتبار امروز کتابخانه‌ها را به ارائه خدمات متنوع برای علاقه‌مندان به کتاب و حوزه فرهنگ اعلام کرد و ادامه داد: تأثیر این حرکت در جامعه یک تأثیر و نفوذ غیرقابل انکار است و قطعاً آشنایی با مفهوم یادگیری و آموزش در این فرآیند مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

میرعبداللهی از آموزش به عنوان فرآیند پایان‌ناپذیر یاد کرد و گفت: یادگیری جریان مقطعی نیست بلکه یک جریان مستمری است که بعد از آموزش آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در کلاس‌های متعدد آموزش و یادگیری بر توانمندی خود بیفزایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هیچکس از این فرآیند خود را استثنا نمی‌داند بلکه تلاش مؤثر بر این است تا به تناسب خدمات رایج کتابخانه‌ای مفهوم خدمت در شکلی وسیع مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی از همراهی خوب مدرسان و برپایی کارگاه‌های تخصصی در قالب مجلس تابستانی خدمات کتابخانه‌ای به نیکی یاد کرد و افزود: این دوره‌های آموزشی می‌تواند برای کتابداران یک تجربه موفق در فرآیند اجرا و عملیات باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465089

مهمترین اخبار ایران و جهان: