نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 14:18

آغاز سال تربیتی کودکستان‌ها

معاون تربیت کودک و توانمند سازی خانواده آموزش و پرورش گفت: هر چند ستاد عملیات در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک زیر مجموعه آموزش و پرورش تعریف می شود اما کاری ملی است که همه نهاد ها به ما کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورشش خبرگزاری فارس، مجید خدام معاون تربیت کودک و توانمند سازی خانواده آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع روز جهانی کودک و آغاز سال تربیتی کودکستان ها گفت: از سال ۱۴۰۰ به تدبیر مقام معظم رهبری ما برای اولین بار سازمان تخصصی برای خدمت رسانی به کودکان زیر هفت سال از بدو تولد و خانواده های آنها تاسیس کردیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از این دستگاه های مختلفی تلاش می کردند اما هماهنگی مطلوبی اتفاق نمی افتاد افزود: از سال گذشته با تصویب آیین نامه ها و در حال حاضر با وجود بیش از سی و دو هزار کودکستانی که سابقه فعالیت های درخشانی داشتند و بر اساس نیاز های کودک امروز استاندارد سازی شدند در خدمت مردم هستیم.

خدام اظهار کرد: هر چند ستاد عملیات در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک زیر مجموعه آموزش و پرورش تعریف می شود اما کاری ملی است که همه نهاد ها به ما کمک می کنند.

وی ادامه داد: هدف ما تربیت همه جانبه است که در لایه های مختلف دچار ضعف می باشد. سواد تربیتی خانواده ها نیز باید بالاتر رود. وظیفه اصلی تربیت کودکان با پدر و مادر است. ما باید برای خانواده ها محتوای چند وجهی و متناسب با نیاز کودک تهیه کنیم.

خدام مطرح کرد: کشور ما بسیار غنی از ریشه های زبانی است. برای سازمان مهم است که کودکان زبان مادری را نیز مانند زبان فارسی رسمی کشورمان یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بچه ها در این سن بازی و همراهی می خواهند گفت: تاثیرات منفی تلفن های همراه بر روی مغز کودکان زیاد است ما باید به این نکته توجه کرده و سعی کنیم برای بچه ها فضای بازی و شادی مهیا کنیم که در این راستا ما برنامه های زیادی برای کودکان در نظر داریم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532745

مهمترین اخبار ایران و جهان: