نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 14:33

امام جمعه گنبدکاووس: برهم زدن امنیت و وحدت دو هدف مهم دشمن در بحران‌سازی است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: برهم زدن امنیت و وحدت مردم دو هدف مهم دشمن در مسئله بحران‌سازی است و رهبر معظم انقلاب هم در جملاتی شیوا این توطئه دشمن را خوابی بیش ندانستد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در مصلی امام جعفر صادق(ع) اظهارکرد: نقشه دشمن بحران‌سازی در کشور است  و قصد دارد همان کاری که در سوریه انجام داد را در ایران اسلامی اجرا کند و بحران‌سازی کند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دشمن از ظرفیت بانوان غافل نشده‌است و در توطئه جدید خود قصد دارد تا با استفاده از این ظرفیت، در کشور تحریک و حساسیت سیاسی ایجاد کند. 

وی تصریح‌کرد: برهم زدن امنیت و وحدت مردم دو هدف مهم دشمن در مسئله بحران‌سازی است و رهبر معظم انقلاب هم در جملاتی شیوا این توطئه دشمن را خوابی بیش ندانستد و در پاسخ، شعر معروف "شتر در خواب بیند پنبه‌دانه" را زمزمه کردند.

* دانشگاه‌ها و مراکز تبلیغی محور توطئه دشمن

وی ادامه داد: محور توطئه جدید دشمن، دانشگاه‌ها و مدارس ،و مراکز تبلیغی است، همه ما باید مراقب و دقت لازم و انسجام برنامه‌ریزی شده داشته‌باشیم تا این جنگ ترکیبی، تاثیر منفی در ما نداشته باشد.

ترابی با اشاره به تحقیر آمریکا توسط غرب گفت: در اجلاس گروه ۲۰ با محوریت اقتصادی اروپا و آمریکا، کشورهای غربی برای حمایت از اوکراین، اجماع نکردند و این عدم اجماع باردیگر باعث تحقیر آمریکا شد و کشورهای اروپایی متوجه شدند که بازیچه دست آمریکا شده و شریک اختلافی هستند که هیچ ربط و منفعتی برای آنها ندارد.

* بیداری اسلامی کشورهای مسلمان نشین در قاره آفریقا

امام جمعه گنبدکاووس نپذیرفتن کمک‌های صهیونیست توسط کشورهای لیبی و مراکش را افتخاری برای کشورهای اسلامی دانست و ابرازکرد: با وجود اینکه کشورهای مراکش و لیبی در حادثه سیل و زلزله اخیر متحمل خسارت‌های زیادی شدند اما عدم پذیرش کمک‌های صهیونیست توسط این کشورها افتخاری برای کشورهای مسلمان است و این انقلابگری و بیداری اسلامی کشورهای مسلمان‌نشین قاره آفریقا را ثابت می‌کند.

ترابی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت میراث امام رضا(ع) است و این امام غریب در زمان خود، مشروعیت‌بخشی به اهل بیت(ع) را نهادینه کرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500145

مهمترین اخبار ایران و جهان: