نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 15:15

۱.۴ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان در پنج ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جابر اکبرپور در این زمینه از افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان طی پنج ماه گذشته از سال جاری خبر داد و اظهارکرد: عبور و مرور مسافر در مرزهای پنجگانه استان افزایش کم سابقه داشته که تردد نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر، از پنج مرز استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت) ما حصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به مرزهای استان آذربایجان غربی است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تردد مسافری در مرزهای استان مربوط به مرز رازی است که با تردد بیش از ۵۱۲ هزار نفر، جایگاه پرد تردد ترین مرز استان را به خود اختصاص داده است و مرزهای بازرگان با ۴۱۵ هزار تردد و تمرچین با ۲۷۵ هزار تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: یکی از اصلی ترین دلیل‌های افزایش مسافر از پایانه‌های مرزی استان، ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین بوده که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد ترددها نیز بیشتر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498501

مهمترین اخبار ایران و جهان: