نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:20

توقف عرضه زعفران سال گذشته به نفع زعفران کاران

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توقف عرضه زعفران سال گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی با هدف حمایت از زعفران کاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاهش بازار تقاضا تولید و فروش برخی اقلام کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است. در چنین شرایطی باید با تسهیل روند صادرات محصولات پیش از ضایع شدن به بازارهای جهانی ارسال شود. برنج، زعفران و… از جمله محصولاتی است که کشت سال قبل به طور کامل به فروش نرفته و برداشت کشت امسال نیز به حجم محصولات سال قبل افزوده می‌شود.

این امر قیمت برنج ایرانی را در بازار شکسته و به طور میانگین قیمت این کالا در دو هفته اخیر ۱۰ درصد کاهش یافته است. قیمت تمام شده بالا و عدم بهره‌وری در تولید سبب شده تا در کنار کاهش قدرت خرید مردم بازار تقاضا روند کاهشی داشته باشد.

در همین راستا برای حمایت از زعفران کاران داخلی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توقف عرضه زعفران سال گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی با هدف حمایت از زعفران کاران خبر داد. به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی، غلامرضا هادربادی، سرپرست این سازمان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصول زعفران در برخی نقاط کشور و با هدف حمایت از زعفران کاران، عرضه زعفران سال قبل این سازمان تا زمان مناسب (به نفع کشاورزان) متوقف و در صورت نیاز، خرید توافقی زعفران از سوی تشکل‌های تحت پوشش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487901

مهمترین اخبار ایران و جهان: