نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:50

جاماندگان اربعین در اصفهان به رسم دلدادگی هم قسم شدند

اصفهان- سیل جمعیت دلدادگان و جاماندگان اربعین با پای پیاده در مسیر عاشقی قدم گذاشتند تا در وهله اول رسم دلدادگی به سیدالشهدا(ع) را به جا آوردند و سپس برای یاری امام زمان(عج) هم قسم شوند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها_ ریحانه شهبازی: ساعت عاشقی از ۸ صبح آغاز شد و دلدادگان اباعبدالله حسین (ع) دسته دسته و گروه گروه کنار گذر خیابان زنجیره وار حرکت کردند که همه حول عشق امام حسین (ع) متحد شوند و نشان دهند که این اتحاد مسلمانان گسستنی نیست.

قدم‌های دلدادگان با نوای حسین حسین همراه شده و هر قدمی به نیابت از شهدای مسیر کربلا و قرب به امام حسین (ع) برداشته می‌شود برخی با پای برهنه و برخی در موکب‌ها ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دادند و خانواده‌ها با کالاسکه‌هایی که به پرچم نام امام حسین (ع) مزین شده بود گویی با علی اصغرها و سه ساله امام حسین (ع) و اسرایی که مظهر ایثار و مقاومت شدند همدردی می‌کردند.

 جاماندگان اربعین در اصفهان به رسم دلدادگی هم قسم شدند

سیل جمعیت از پیر و جوان، خردسال و بزرگسال چنان بهت و شوق را مخابره می‌کند که ناخودآگاه تداعی کننده این جمله می‌شود «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست».

آری همه آمده‌اند تا در وهله اول رسم دلدادگی به سیدالشهدا (ع) را به جا آوردند و سپس برای یاری امام زمان (عج) و انتظار فرج هم قسم شوند.

در طول مسیر عطر اسپند با رقص پرچم‌ها آمیخته شده و نمایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشته‌اند. موکب‌های مستقر در مسیر نیز به عاشقان جامانده از کربلا و خادمان سر از پا نمی‌شناسند که خدمت‌رسانی کنند و هر فردی با علاقه‌ای خاص ذکری به لب دارد و برخی کتابچه‌ای از زیارت اربعین به دست دارند.

جوانان به رسم علمدار سپاه امام حسین (ع) پرچم سرخ و سیاه منقش به نام سید الشهدا را به دست دارند و نوای «آمدم باز به عشقت… دل و زدم به جاده…اربعین پای پیاده…»

 جاماندگان اربعین در اصفهان به رسم دلدادگی هم قسم شدند

زنجیره تمامی ندارد و همچنان عشاق حسین (ع) به سیل جمعیت اضافه می‌شوند تا التیامی باشد بر دل جاماندگان و فراق از دوری سرزمین عشق. سربندهای سفیدی به سر و بازو بسته‌اند تا مؤلفه‌های آزادگی و ایثار و شهادت و رسالت قیام امام حسین (ع) را سردهند.

مسیر پل بزرگمهر به گلستان شهدای اصفهان مزین به ریسه‌ها و پرچم‌های منقش به نام امام حسین (ع) است و موکب‌ها به سهم خود برای جاماندگان با جان و دل خدمت‌رسانی می‌کنند و از شربت و مه‌پاشی تا نذرهای متفاوت و شبیه به طریق النجف به کربلا از چیزی کم نگذاشتند.

قربانی و نذر در این روزها پایه ثابت نذر خون سیدالشهداست و کاروان‌های عزاداری در کنار کاروانی از شترها به سمت گلزار شهدا در حرکت‌اند. همه در این مسیر دعوت شده‌اند برای دلدادگی؛ برای همراهی با حضرت زینب (س) و کاروان اسیران برای رسیدن به نور و برای حرکت در مسیرِ ظهور.

 جاماندگان اربعین در اصفهان به رسم دلدادگی هم قسم شدند

در این مسیر جاذبه عشق، همه را به سوی حرم خون خدا می‌کشاند و محدثه بابایی از جاماندگان پیاده روی اربعین می‌گوید: امسال از دوستانم جاماندم و برای التیام این فراق راهی این مسیر شدم که ارادتم به امام حسین (ع) را نشان دهم و همپا و هم قدم امام زمان (عج) برای یاری او در این مسیر قدم گذاشتم.

از سوی دیگر سیل جمعیت از میدان لاله تا منتهی به امام زاده شاه کرم (جعفرابن الرضا) رفته رفته به امامزاده شاه نزدیک می‌شوند و جایی برای سوزن انداختن نیست و خانواده‌ها شب گذشته از شدت اشتیاق در امامزاده مانده بودند تا در کنار دلدادگان حسینی از این قافله جا نماند. دسته‌های عزاداری با طبل و زنجیرزن‌ها و نوای دلنشین حسین حسین و نوحه خوانی وارد امامزاده می‌شوند و اشک‌ها از گوشه چشم‌ها آرام آرام سرازیر می‌شود و این چنین رسم دلدادگی و دلتنگی را به جا می‌آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488045

مهمترین اخبار ایران و جهان: