نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 21:25

رکورد زنی توییتر سابق در انتشار اطلاعات نادرست

تجزیه و تحلیل اتحادیه اروپا نشان داد که ایکس (توییتر سابق) در مورد انتشار اطلاعات نادرست بدترین پلتفرم است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، ایکس (توییتر سابق) در اتحادیه اروپا به دلیل داشتن بدترین نرخ اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته است.

«ورا جوروا» کمیسر بخش شفافیت این اتحادیه، گفت که عملکرد ضعیف ایکس در زمینه اطلاعات ارزیابی شده است. اکنون این اتحادیه شاخص هایی مانند اینکه چقدر آسان می‌توان محتوای اطلاعات نادرست را یافت یا این محتواها چقدر تعامل دریافت می‌کند را لیست کرده که بینشی بی‌سابقه و جدید در مورد اطلاعات نادرست پلتفرم‌های آنلاین می‌دهند. چنین بینشی برای درک اینکه تلاش‌های پلتفرم‌های چقدر برای مبارزه با این تهدید کارآمدتر است، کمک کننده خواهد بود.

اکنون با استفاده از این شاخص ها و آزمایش در 3 کشور عضو اتحادیه اروپا معلوم شده که ایکس بیشترین نرخ اطلاعات گمراه کننده را دارد.

ایکس در ماه آوریل، به عنوان یکی از 19 پلتفرم بسیار بزرگ‌ که با سخت‌ترین سطح مقررات تحت «قانون خدمات دیجیتال» اتحادیه اروپا مواجه هستند، نام‌گذاری شد. این قانون پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ را موظف می‌کند تا خطرات اجتماعی مرتبط با استفاده آن ها از الگوریتم‌ها را ارزیابی کنند و اقدامات متناسب و مؤثر را برای ریسک‌های شناسایی‌شده، همراه با گزارش‌دهی و برنامه‌های کاهش آن‌ها اعمال کنند.

جریمه‌های نقض قانون خدمات دیجیتال می‌تواند تا 6 درصد از گردش مالی سالانه باشد. ایکس بعد از تصاحب آن توسط ایلان ماسک با مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو شده است. اکنون به نظر نمی‌رسد که درآمدهای ناشی از اشتراک پولی توییتر آبی (که اکنون ایکس پریمیوم نامیده می‌شود) به اندازه کافی بوده باشد زیرا ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که قصد دارد از همه کاربران هزینه کمی دریافت کند. با این حال، پایان دادن به دسترسی رایگان به ایکس می تواند آخرین اقدامات برای نابودی آن باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516789

مهمترین اخبار ایران و جهان: