نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 13:50

تکمیل زائرسرای ایلامیان به ۳۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

پیمانکار زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس گفت: در حال حاضر زائرسرای ایلامیان برای تکمیل و راه اندازی به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

حسین نوروزنیا پیمانکار زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مرحله اول این پروژه در سال ۹۵ با مبلغ ۵۰۸ میلیون تومان به پیمانکار غیر بومی واگذار شد و مرحله دوم با روی کار آمدن هیات مدیره جدید  در سال ۹۷ با مبلغ هر متر بنا ۵۰۶ تومان و در سال ۹۸ به صورت ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله سفت کاری انجام شد که سال ۹۸ پروژه متوقف شد و تیرماه امسال مرحله سوم این پروژه شروع شده که پیشرفت تقریبی آن ۶۸ درصد است. 

وی افزود: این زائر سرا در ۶۴ واحد، یک باب حسینیه، رستوران، نمازخانه، آشپزخانه، سردخانه، با ظرفیت پذیرش ۲۶۴ نفر در واحدها، ۸۶ نفر در حسینیه که مجموعا ظرفیت پذیرش این زائر سرا ۳۵۰ نفر در هر دوره می‌باشد.

پیمانکار زائر سرای ایلامیان یادآور شد: سیستم سرمایشی و گرمایشی این زائرسرا به صورت موتورخانه‌ای مرکزی با سیستم چیلر و برج خنک کننده است. 

 وی با اشاره به اینکه تکمیل زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس نیازمند مشارکت مردم در تامین بودجه این پرژه برای راه اندازی است، یادآور شد: در حال حاضر زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس برای تکمیل و راه اندازی به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که برای تامین این این مبلغ به مشارکت مردم نیاز است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، زائرسرای ایلامیان در مشهد در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در فاصله ۲ کیلومتری تا حرم و در کنار پارک وحدت، در ۸ طبقه به مساحت ۵ هزار مترمربع سازه بتنی ساخته شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520145

مهمترین اخبار ایران و جهان: