نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 19:19

عزاداری رودانی ها در صحن و سرای امامزاده سید سلطان محمد+ عکس

مردم رودان در سالروز شهادت امام رضا (ع) خود را به جوار امامزاده سید سلطان محمد برادر آن امام همام رسانده و بر سر و سینه زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، سی ام صفر برای مردم بهشت جنوب رنگ و بوی دیگر دارد.

آنها بواسطه قرار داشتن در کنار حرم مطهر امامزاده سید سلطان محمد که برادر امام رئوف است به شکل و شیوه‌ دیگری آماده برپا کردن آیین عزا می شوند.

از یک روز قبل  رخت عزا بر تن کرده و هر کجا که باشند خود را به آستان امامزاده می رسانند. عده ای با برپایی موکب از عزاداران پذیرایی می کنند عده ای هم محیط امامزاده را آماده عزدارای عاشقان اهل البیت علیه السلام می‌کنند.

 در  آیین امروز   اقشار  مختلف مردم از جای جای بهشت جنوب و همینطور شهرستان های همجوار با نوحه خوانی  سنتی در سوگ شهادت امام رضا (ع) اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.

این آیین ویژه تنها مردم رودان نیست و همه ساله در سالروز شهادت امام رضا (ع) جمع کثیری از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از استانهای هرمزگان و کرمان خود را به آستان مطهر امامزاده سید سلطان محمد (ع) رسانده و به عزاداری می پردازند.

 مراسم عزاداری، عاشقان امام رئوف از جوار آستان مقدس امامزاده سید سلطان محمد (ع) رودان از سیمای مرکز خلیج فارس و خبر نیز به صورت زنده پخش شد.

 

عکس: حامد آزادی

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501045

مهمترین اخبار ایران و جهان: