نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 08:42

حل معضل آلودگی هوای بجنورد نیازمند توجه ملی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: وضعیت آلودگی که منجر به تعطیلی‌هایی در سطح استان به ویژه بازار می‌شود باعث بسیاری از مشکلات شده که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود و این مهم، نیازمند عزم و اعتبار ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در کار گروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار استان اظهارکرد: وضعیت آلودگی که منجر به تعطیلی‌هایی در سطح استان به ویژه بازار می‌شود باعث بسیاری از مشکلات شده که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود و این مهم، نیازمند عزم و اعتبار ملی است.

وی گفت: بررسی وحل مشکل پدیده گرد و غبار استان خراسان‌شمالی توجه ویژه مسئولین به وضعیت شهر بجنورد و هم افزایی در سطح کلان کشور را می‌خواهد تا به شکل اساسی و با تدابیری که اندیشیده می‌شود بتوانیم به حل مشکل کمک کنیم.

طهماسبی، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار کشور با اشاره به اینکه این پدیده در بجنورد تازه شروع شده و بسی جای شگفتی هم دارد، افزود: آنچه که با آن در مرکز استان مواجه هستید و باعث تداوم غبارشده و منجر به تعطیلی می‌شود پدیده گرد و غبار برون مرزی است. 

وی همچنین در خصوص بکارگیری شیوه‌نامه به درستی تاکید کرد و بیان داشت: سنگ‌شکن‌ها تاثیرگذار در پدیده گردوغبار و تداوم آن نمی‌باشند زیرا کل کشور درگیر با این توده گرد و غبار است و مسئولین پیگیر موضوع در سطح بین المللی هستند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501901

مهمترین اخبار ایران و جهان: