نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 08:29

118 هزار هکتار زمین برای مسکن ملی سمنان واگذار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از واگذاری 118 هزار هکتار از اراضی ملی در حریم شهری به اداره کل مسکن و شهرسازی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تغییر نمایندگی اسناد اراضی ملی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به سازمان زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن انجام است و ما موظف هستیم اراضی شهرهای جدید که حریم آنها مشخص‌شده، به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از واگذاری 118 هزار هکتار از اراضی ملی در حریم شهری به اداره کل مسکن و شهرسازی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اضافه کرد: این اراضی در حریم شهرها، زمین‌هایی بوده که طرح‌های مرتع‌داری، جنگل‌کاری و آبخیزداری در آنها انجام نشده است.

به گفته وی، در 13 مورد 130 هزار مترمربع از اراضی ملی در طرح هادی روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه مجموع استعلام‌های معادن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون 401 فقره بوده، گفت: با 80 فقره از این استعلام‌ها موافقت شده است.

مرادی‌حقیقی اضافه کرد: واگذاری اراضی برای 20 مورد از طرح‌های کشاورزی و 31 مورد از طرح‌های غیرکشاورزی درمجموع 2 هزار و 400 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: 13 مورد واگذاری زمین به مساحت 13 هکتار به بنیاد مسکن استان سمنان به ثبت رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تغییر کاربری مجاز این زمین‌ها در یک سال اخیر با هدف توسعه مسکن در این استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: 401 استعلام مربوط به معادن در یک سال گذشته در استان سمنان انجام و با 80 فقره از آن‌ها موافقت و با 318 فقره مخالفت شده است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482445

مهمترین اخبار ایران و جهان: