نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 08:03

جوکار: اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تامین زیرساخت‌های مسکن ملی پس از پیگیری های انجام گرفته در سطح ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد صالح جوکار در جمع مسئولان شهرستان زارچ، اظهار کرد: مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان زارچ در حوزه های عمرانی، راه و شهرسازی، مسائل زیست محیطی، ساخت مسکن ملی و حمل و نقل درون شهری بود.

وی با بیان این‌که در حوزه مسکن ملی و تامین زیرساخت های آن در شهرستان زارچ مشکلاتی وجود دارد،‌افزود: در جلسه‌ای که با وزیر محترم راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های مسکن ملی اختصاص یابد که قطعا بخشی از آن به شهرستان زارچ تعلق خواهد گرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس در خصوص وجود مشکل حمل و نقل شهری در شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ، گفت: با توجه به این‌که مردم این شهرستان‌ها و روستاهای تابعه نسبت به حمل و نقل درون شهری گلایه مندی  دارند، این مسئله را از وزارت کشور پیگیری  که نتیجه آن اختصاص اعتبار برای شهرداری با اولویت تامین سرویس حمل و نقل عمومی بود؛ در این راستا ۴ میلیارد تومان بصورت نقدی برای شهرداری  زارچ در نظر گرفته شده که باید در جهت رفع مشکلات تردد مردم به کار گرفته شود و به علت نزدیکی ایام سال تحصیلی جدید باید به شکلی برنامه ریزی کنید تا خانواده ها در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان با تاکید بر اینکه در طرح های تفصیلی شهر باید همراه با درنظر گرفتن فضاهای تفریحی، پارکینگ، آموزشی، فرهنگی و غیره همراه باشد، خاطرنشان کرد اگر بحث توسعه شهر در هر منطقه ای وجود دارد، باید تمام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز نیز در آن دیده شود تا مثل الان در برخی از مناطق شهری با مشکل کمبود فضاهای آموزشی، تفریحی و ورزشی و غیره مواجه نباشیم.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468545

مهمترین اخبار ایران و جهان: