نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 17:44

پرداخت مطالبات گندمکاران گلستان تا پایان شهریور

استاندار گلستان گفت: ما به التفاوت وجوه گندم کاران در خرید تضمینی گندم، بر اساس قول‌های داده شده و پیگیری‌های انجام شده تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

دکتر علی‌محمد زنگانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص مطالبه گندمکارانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل دادند، اظهار کرد: رایزنی‌های مختلفی برای این موضوع انجام شد و حتی جلسه‌ای استانداران چند استان با رئیس جمهور برگزار شد و همه بر این موضوع تاکید داشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شد و قول‌هایی که داده شد تا پایان شهریور ماه ما به التفاوت مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

استاندار گلستان با تقدیر از تلاش گندمکاران استان گلستان تصریح کرد: گندم استان گلستان یکی از گندم‌های با کیفیت کشور است و یکی از تلاش‌های ما این است بتوانیم موضوع کیفیت گندم در مسئله قیمت‌گذاری دیده شود.

زنگانه بیان کرد: شاید کمتر کسی بر این نکته دقت کرده باشد که ۳۶ روز از امنیت غذایی کشور توسط کشاورزان و مردم استان گلستان تامین می‌شود و به طور قطع استانی با این اهمیت باید بیشتر مورد توجه نهادهای کشوری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به گلستان یکی از بخش‌هایی که به صورت ویژه دیده شد همین بخش کشاورزی بود و در حوزه‌های مختلف اعتبارات در نظر گرفته شده و اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: از هفته دولت تا سفر دوم رئیس جمهور به گلستان بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان پروژه و طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

زنگانه گفت: بهره‌برداری از پروژه زه‌کشی اراضی کشاورزی استان به مساحد حدود ۱۴ هزار هکتار، بهره‌برداری سامانه نوین آبیاری به میزان ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار، بهره‌برداری ۲۵ پروژه مرتبط با آبخیزداری، بهره‌برداری از پروژه مرمت و بهسازی آب بندان‌ها به وسعت ۱۶۰ هکتار بخشی از این طرح‌ها و پروژه‌ها است.

وی افزود: نزدیک به ۳۹۶ میلیارد تومان ارزش اعتباری پروژه‌های بخش کشاورزی است.

گفتنی است، امسال افزون بر ۵۵۰ هزار تُن گندم به مراکز خرید تضمینی گندم در استان گلستان توسط کشاورزان تحویل شد.

لازم به ذکر است، کشاورزان این استان با وجود خشکسالی شدید توانستند از سطح ۲۸۱ هزار و ۷۱۳ هکتار زمین زیر کشت گندم، ۷۰۵ هزار و ۹۹۶ تن محصول معادل ۶۰ درصد برنامه ابلاغی را تولید کنند.

استان گلستان یکی از استان‌های برتر در حوزه تولید گندم با کیفیت در کشور است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479201

مهمترین اخبار ایران و جهان: