نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:26

آخرین وضعیت مامور پلیس که توسط خودروی شوتی در محور بیرجند زیر گرفته شد

مخاطرات خودروهای سوخت‌کش یا همان شوتی‌ها در خراسان‌جنوبی به حدی ست که پا را فراتر از واژگونی خودروها، برخورد و حوادث خونین جاده ای گذاشته و دیگر ماموران نیروی انتظامی نیز گاهی جانشان در برخورد با آن ها به مخاطره می افتد.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از خبرهای پرتکرار خراسان جنوبی به قاچاق سوخت و خودروهای سوخت کش یا همان شوتی‌ها در این استان مرزی برمی گردد و روزی نیست که خبری از این معضل در خروجی رسانه‌های خراسان جنوبی قرار نگیرد.

اما آن‌چه سبب شده تا این معضل بیش‌از‌پیش در خراسان جنوبی نمود یابد مخاطراتی ست که خودروهای سوخت کش برای کاربران جاده‌ای، نیروهای انتظامی و خودشان ایجاد می‌کنند چرا که این خودروها به‌واسطه کار خلافی که انجام می‌دهند با نهایت سرعت در شریان‌های مواصلاتی حرکت کرده و چراغ قرمزهای بسیاری را رد می‌کنند.

همین سرعت بالا و رد کردن چراغ قرمزها سبب می‌شود تا گاهی نه‌تنها خودروی آن‌ها واژگون شود بلکه سبب واژگونی خودروهای دیگر و تصادفات خونین در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شوند.

گاهی این صدمات و مخاطرات تنها متوجه راننده، وسیله نقلیه‌اش، کاربران جاده‌ای و وسایط نقلیه در حال عبور از جاده نیست بلکه ماموران نیروی انتظامی نیز از مخاطرات آن در امان نیستند همانند حادثه‌ای که ٨ شهریور ما جاری برای یکی از نیروهای انتظامی سربیشه در خراسان جنوبی رخ داد.

در این حادثه که این مامور در راستای اجرای طرح مبارزه و برخورد با خودروهای شوتی حامل فرآورده‌های نفتی غیرمجاز ماموران انتظامی در پلیس راه این شهرستان در حال کنترل خودروهای عبوری بود یک سواری پژو حامل سوخت قاچاق به دلیل تغییر مسیر متاسفانه به با این امور برخورد کرد.

این مامور پلیس در اثر این سانحه به‌شدت مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان بیرجند منتقل شد که هنوز وضعیت مناسبی ندارد و در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به رسانه‌ها اعلام کرد: ماموران پلیس پس از تلاش فراوان و انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی دقیق، متهم متواری شده را که سابقه حمل و نگهداری مواد مخدر داشته به همراه ۴ نفر همدستش که قصد داشتند وی را به زادگاهش، استان خراسان رضوی فراری دهند دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی نسب با اشاره به این که در این زمینه ۷ نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند؛ تصریح کرد: پلیس با تمام توان با کسانی که امنیت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند و با جان شهروندان بازی می‌کنند با اقتدار برخورد خواهد کرد.

بنابر آماری که نیروی انتظامی خراسان جنوبی و شرکت فرآوده‌های نفتی استان هم اعلام کردند از ابتدای سال تاکنون بیش از یک و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان در خراسان جنوبی کشف شده است.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483245

مهمترین اخبار ایران و جهان: