نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:54

۸ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام همزمان تخلیه شدند

بندر امام- سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه همزمان هشت فروند کشتی حامل انواع کالاهای اساسی در اسکله‌های غلات بندر امام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود چگنی با اشاره به روند ادامه‌دار و بدون توقف تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی با هدف پایداری زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی در کشور، گفت: این کشتی‌ها شامل ۴ فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا، ۲ فروند کشتی حامل کنجاله سویا، یک فروند کشتی شکر خام و یک فروند کشتی حامل روغن خوراکی است که عملیات تخلیه آنان از پس از پهلوگیری آغاز شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده زیر نظر کارشناسان واحد امور بندری زمینه پهلودهی تحت شرایط ایمن بزرگترین کشتی‌های حامل غلات به بندر امام در اسکله‌های این مجتمع بندری فراهم آمده و پس از پهلوگیری آن‌ها عملیات تخلیه محموله‌ها با توجه به آمادگی عملیاتی و آماده به‌کاری بالای تجهیزات استراتژیک بندر با بهره‌گیری از توان نیروهای مجرب در حال انجام است.

چگنی ادامه داد: عملیات تخلیه شبانه‌روزی محموله کشتی‌های یاد شده و حمل آن به انبارهای این مجتمع بندری در کمتر از یک هفته به پایان خواهد رسید.

سرپرست امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه ذخایر کالاهای اساسی موجود در انبارها و مخازن نگهداری موقت کالای این بندر استراتژیک ۲ میلیون تن است، اضافه کرد: از این مقدار یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن در انبارها و ۳۳۰ هزار تن در مخازن نگهداری موقت روغن خوراکی موجود هستند، این در حالی است که سهم گندم از کل کالاهای اساسی، افزایش ۶۰ درصدی و روغن خوراکی نیز رشد ۳۰ درصدی داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای امسال در مجموع پنج میلیون تن انواع کالاهای اساسی از ۸۷ کشتی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده و با توجه به اهتمام عوامل اجرایی دخیل در زنجیره جابه‌جایی کالاهای اساسی به منظور تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر به همین مقدار کالا هم از انبارها و مخازن نگهداری موقت کالا به مراکز توزیع ارسال شده است.

چگنی با اشاره به اینکه با بهبود فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در مجتمع بندری امام هستیم، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص و صدور مجوزهای لازم و به‌کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری، موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483289

مهمترین اخبار ایران و جهان: