نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 09:36

اعزام نیازمندان محلات کم برخوردار به کربلای

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۹۰ نفر از نیازمندان محلات کمتر برخوردار به کربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح اعزام نیازمندان به کربلای معلی به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ستاد توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در سطح کشور اجرا شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای قدردانی از این زحمات این افراد در قالب کاروان «رهسپاران عصر ظهور» به کربلای معلی اعزام شدند، تصریح کرد: تمامی این عوامل اجرایی در حاشیه شهرها و مناطق محروم کارهای محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند.

وی گفت: در طول اقامت این عوامل در عتبات عالیات علاوه بر زیارت برنامه‌های متنوعی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

صالحی با بیان اینکه عمده زائران کاروان‌های رهسپاران عصر ظهور زیارت اولی هستند، افزود: کمیته امداد با یاری سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش دارد تا زمینه اعزام زائرانی را که برای نخستین بار به کربلای معلی اعزام می‌شوند فراهم کند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر در مناطق محروم است که در این زمینه نیز نیازمند یاری بیش از پیش مسوولان و خیران هستیم، گفت: طرح توانمندسازی محلات کمتر برخوردار نیز در راستای نیل به همین هدف و با همکاری کمیته امداد، جمعیت هلال احمر، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار (طرح ۲۰۲۰) در استان اجرایی و در این راستا محلات محروم زنجان شناسایی شده و در دست اقدام قرار دارد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463401

مهمترین اخبار ایران و جهان: