نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 09:55

تردد بیش از ۱۶۵ هزار زائر اربعین در شبانه روز گذشته از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از تردد ۱۶۵ هزار و ۵۹ زائر اربعین حسینی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام از تردد ۱۶۵ هزار و ۵۹ زائر اربعین حسینی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۳۷ زائر ایرانی و ۳۳ هزار و ۵۴۶ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی (شبانه روز گذشته) ۲ هزار و ۵۴۴ مسافر ایرانی و ۵۳۲ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی (ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

با توجه به ورود زوار اربعین به مهران که از سایر مرز‌های کشور برای سفر اربعین خارج شده اند، حجم جمعیت زوار در پایانه مسافربری برکت این مرز افزایش یافته است و با پیگیری‌های مسئولان استان بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال این زوار وارد مرز مهران شده است؛ مرز مهران اصلی‌ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490689

مهمترین اخبار ایران و جهان: