نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 21:57

ارزهای محلی جایگزین ارزهایی می شود که استفاده سلاح‌گونه دارد

لاوروف با اشاره به اهداف سلطه‌جویانه آمریکا از تلاش برای منزوی کردن روسیه و ایجاد بازدارندگی در مقابل چین، گفت: در حال حرکت به سمت تشکیل سیستم مالی پرداخت‌ها بر اساس ارزهای محلی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه و ایجاد بازدارندگی مقابل چین در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای سیطره بر جهان قرار دارد.

لاوروف در نشست خبری پس از سفر به بنگلادش افزود: ما به سرعت در حال حرکت به سمت تشکیل یک سیستم مالی برای پرداخت‌ها بر اساس ارزهای محلی هستیم نه ارزهایی که از آن به عنوان سلاح استفاده می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه در یخش دیگری از این نشست خبری که خبرگزاری اسپوتنیک آن را پوشش داد، گفت: پروژه نیروگاه هسته‌ای «روپور» در بنگلادش طبق برنامه پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود نخستین محموله سوخت هسته‌ای در ماه اکتبر تحویل داکا شود.

وی تصریح کرد: مسکو و داکا درباره پرونده عرضه غلات به بنگلادش و تبدیل توافقات بلندمدت در این خصوص رایزنی کردند. دو کشور همچنین در حال گفتگو درباره جنبه‌های علمی عرضه منظم گاز و نفت در مقیاس بزرگ به بنگلادش هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489289

مهمترین اخبار ایران و جهان: