نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 09:51

هوای خراسان جنوبی بارانی می‌شود/ بیرجند سردترین مرکز استان

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: برای اوایل هفته جاری بارش باران و برف در برخی از مناطق خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی تا اواسط هفته پیش رو افزایش متناوب ابر را پیش بینی می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان‌کرد: از بعد از ظهر شنبه سوم دی ماه در برخی نقاط خراسان جنوبی بارش باران و برف خواهیم داشت.

خندان رو ادامه داد: بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: در جاده‌ها و مناطق کوهستانی تشدید مه و در نتیجه لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید رخ خواهد داد که مراقبت رانندگان را در هنگام رانندگی می‌طلبد.

خندان رو بیان کرد: با توجه به شرایط جوی در خراسان جنوبی به رانندگان همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی، رعایت فاصله طولی از خودروی جلویی و رانندگی با سرعت مطمئنه را توصیه می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیرجند با دمای منفی هشت درجه سردترین مرکز استان در کشور بود ولی از امشب از شدت سرما و یخبندان تا حدی کاشته خواهد شد.

وی گفت: از بعد از ظهر شنبه تا روز یکشنبه هفته جاری بارش‌های خفیف برای مناطقی از طبس، سرایان، خوسف و سربیشه و نهبندان و زیرکوه انتظار داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929589

مهمترین اخبار ایران و جهان: