نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 13:32

ایران در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار دارد

بوشهر- رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت گفت: ایران در آستانه دریافت گواهی حذف بیماری مالاریا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمد رئیسی صبح شنبه در هم‌اندیشی برنامه حذف مالاریا در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت، جمع‌آوری مدارک موردنیاز برای گرفتن گواهیِ حذف مالاریا بود.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت گفت: متأسفانه به دلیل درگیری بیش از دو سال با کرونا بسیاری از شاخص‌های بیماری‌های واگیر و حتی شاخص‌های سلامتی تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های بهداشتی نه تنها در کشور بلکه در همه دنیا متأثر از کرونا بوده است افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در حال برطرف کردن این نقایص هستیم.

۴ سال بدون مورد مثبت مالاریا

رئیسی گفت: کشور ما خوشبختانه ۴ سال پیاپی است که هیچ مورد مثبتِ بومی مالاریا نداشته است.

این مقام مسئول بهداشتی گفت: تداوم این وضعیت بوده که ما هم‌اکنون در آستانه دریافت گواهیِ حذف مالاریا از سازمان بهداشت جهانی هستیم.

وی افزود: با دریافت این گواهی، ایران جزو کشورهای سبز از حیث مالاریا قرار می‌گیرد.

رئیسی بابیان اینکه سبز بودن از حیث مالاریا نه تنها از نظر بهداشت مهم است بلکه آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی نیز دارد.

وی اظهار داشت: در این صورت سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال امن برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

این نشست دو روزه با حضور مقامات و کارشناسان وزارت بهداشت به همراهی دانشگاه‌های جنوب و جنوب شرقی کشور برای تبیین اهداف برنامه حذف مالاریا و اتخاذ سیاست‌های جدید دوران بعد از کرونا برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930245

مهمترین اخبار ایران و جهان: