نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 10:57

مذاکره جهت تحویل درناهای جدید بلژیکی/ جفت «امید» به ایران می‌آید؟

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش از مذاکره جهت تحویل درناهای جدید بلژیکی به ایران جهت حفظ کریدور پروازی سیبری به کشور خبر داد.

غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر درباره انجام مذاکرات جهت ورود یک درنای سیبری به ایران اظهارداشت: فردی بلژیکی در مرکزی شخصی اقدام به ایجاد مرکز پرورش درنا کرده است و برخی به سازمان محیط زیست پیشنهاد اختصاص و انتقال یکی از این درناها را برای ایران داشته‌اند.

وی افزود: قرار نیست هزینه‌ای برای کار اختصاص داده شود بلکه انتقال آن رایگان است و تنها برای اینکه کریدوری پروازی برای ورود درناها از سیبری به ایران ایجاد و حفظ شود این اقدام مد نظر قرار گرفته است.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادامه داد: در حال حاضر فقط تک درنای سیبری به نام امید این کریدور پروازی را حفظ کرده و این نگرانی برای آینده وجود دارد که اگر درناهای جدید به ایران سفر نکنند این کریدور به طور کامل حذف شود.

ابدالی گفت: سعی می‌کنیم درنایی که مورد مذاکره قرار می‌گیرد ماده باشد تا جفتی برای امید هم درنظر گرفته شود البته اولویت ابتدا این است که با ورود درناهای جدید خانواده‌هایی از درناها به ایران سفر کنند و کریدورهای پروازی حفظ شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 921545

مهمترین اخبار ایران و جهان: