نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:17

توسعه دانشگاه‌های فناور و دانش‌بنیان در اولویت قرار گیرد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم در توسعه رشته‌های فناور و دانش‌بنیان منطبق بر نیاز روز گام‌های جدی و اساسی بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری ظهر سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی که با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما نیاز به بازنگری در رشته‌های مورد نیاز جامعه متناسب با شرایط کنونی را داریم و شایسته است دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در این زمینه گام‌های جدی را بردارد.

وی تصریح کرد: حتی در رشته علوم انسانی نیز ما نیاز به بازبینی در تدوین مفاهیم و محتواها را داریم و باید سمت و سوی تصمیم‌گیری دانش‌آموزان را در انتخاب رشته به سمتی ببریم تا صرفاً رشته پزشکی را انتخاب نکرده بلکه به رشته‌های علوم انسانی نیز توجه شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت توسعه رشته‌های فناوری و دانش‌بنیان را به عنوان مطالبه جدی یادآور شد و گفت: امکانات دانشگاه‌های استان اردبیل هیچ تناسبی با رشته‌ها و نیاز دانشجویان ندارد و در این زمینه انتظار ما این است تا امکانات و تجهیزات مناسب در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

بدری ضرورت راه‌اندازی دانشگاه صنعتی را در استان اردبیل بعد از گذشت سال‌های طولانی و وعده‌های متعدد یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه اردبیل به قطب صنعت شیرآلات و تولید ام. دی. اف و لوازم خانگی تبدیل شده، راه‌اندازی رشته‌های صنعتی در این دانشگاه می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشکده فناوری‌های نوین نمین نیز باید در رشته‌های متنوع دانشجو پذیرش کند که متأسفانه این دانشکده شرایط مطلوب را در پذیرش دانشجو از دست داده و بهتر است هر چه سریع‌تر این دانشکده احیا شود.

بدری اضافه کرد: دانشگاه دولتی به ویژه دانشگاه آزاد نیز در مسیر توسعه علمی نیاز به حمایت و پشتیبانی وزارت علوم و فناوری دارند تا با جرئت و جسارت بیشتر در رشته‌های تکمیلی و تقویت نظام هیئت علمی ورود پیدا کنند.

وی توجه به معیشت کارکنان را در کنار هیئت علمی بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و ادامه داد: باید محدودیت‌ها و موانع پیش رو در ارتقای جایگاه هیئت علمی نیز برطرف شود.

بدری به بازدید وزیر علوم از پروژه‌های نیمه‌تمام در اول صبح امروز اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه‌ها باید منابع مناسب در نظر گرفته شود تا این پروژه‌ها بعد از گذشت سال‌ها به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت احداث سالن ورزشی و استخر شنا را برای این دانشگاه ضروری اعلام کرد و افزود: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت این دانشگاه تلاش‌های مؤثری در این بخش انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922301

مهمترین اخبار ایران و جهان: