نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 21:39

هدف برنامه توسعه هفتم پیشرفت اقتصادی بر محور عدالت است

قزوین- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با بیان اینکه هدف برنامه هفتم توسعه بر مبنای پیشرفت اقتصادی در محور عدالت است، گفت: جای موضوع دانش‌بنیان‌سازی در این برنامه خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید وکیلی بعد از ظهر سه شنبه در نشست تخصصی «قزوین؛ قطب تولید، تجارت و ترانزیت» با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی استان قزوین پنج برنامه و مأموریت برای سازمان برنامه و بودجه تعریف شده است، تاکید کرد: تنها با مشارکت همه ظرفیت‌های استان اعم از دستگاه‌ها و نخبگان می‌تواند شاهد عملیاتی شدن اسناد بالادستی و مأموریت‌های تعریف شده در استان بود.

وی استان قزوین را مملو از استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه دانسته و ادامه داد: با تبدیل این ظرفیت‌ها و بالفعل کردن آنها می‌توان اقتصاد دانش بنیان را در استان قزوین محقق کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین ادامه داد: ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه کشاورزی و برداشت بیش از ۴۰ هزار تن زیتون از باغات استان نشان می‌دهد توانمندی‌های استان فراتر از مطالعات و برنامه‌های موجود است.

وی گفت: باید تلاش کنیم سند توسعه استان تا انتهای امثال عملیاتی شده و از سال آینده قانون جهش تولید و سند آمایش سرزمینی استان قزوین بر اساس منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شود.

وکیلی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربه‌های داخلی و خارجی بر تحول در اقتصاد استان ادامه داد: باید با درک بین تولید دانش‌بنیان، اقتصاد دانش‌بنیان و تحول دانش‌بنیان به سمت توسعه دانش بنیان حرکت کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه هدف برنامه هفتم توسعه بر مبنای پیشرفت اقتصادی در محور عدالت است، یادآور شد: جای موضوع دانش‌بنیان‌سازی در موضوعات کلیدی احصاء شده این برنامه خالی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923345

مهمترین اخبار ایران و جهان: