نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 17:23

۱۱ پروژه مدرسه سازی در خلخال احداث می‌شود

خلخال - فرماندار شهرستان خلخال گفت: ۱۱ پروژه آموزشی و مدرسه سازی در خلخال در حال احداث و ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد یحیی زاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و جذب اعتبارات خلخال اظهار کرد: این پروژه‌های آموزشی با همکاری نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس اردبیل در حال احداث بوده و بعد از تکمیل در مناطق مختلف شهرستان به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در شهرستان خلخال نسبت به سال قبل افزایش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: ۵۴ طرح و پروژه عمرانی با استفاده از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مختلف ملی و استانی در مناطق مختلف این شهرستان در حال اجرا است.

فرماندار خلخال اهتمام استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به توسعه جنوب استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات مصوب طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در اسرع وقت تکمیل خواهند شد.

یحیی زاده با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای همه پروژه‌های عمرانی خلخال ۸ درصد است، افزود: انتظار می‌رود قبل از پایان فصل کاری مسئولان در تخصیص اعتبارات مناسب به این شهرستان همت کرده تا درصدد تکمیل پروژه‌های عمرانی در خلخال باشیم.

وی گفت: در صورت تخصیص یک سوم از اعتبارات اجرایی یک پروژه در شهرستان، ادارات کل موظف به تأمین دو سوم از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرایی از محل اعتبارات ملی وردیف‌های اعتباری خود هستند.

فرماندار خلخال همچنین از آغاز عملیات گازرسانی و برق رسانی به ناحیه صنعتی گزاز در بخش مرکزی و گهراز در بخش خورش رستم این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: انتظار از مسئولین دست اندر کار تلاش مضاعف برای ایجاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازی این شهرک برای واگذاری به سرمایه گذاران متقاضیان راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این شهرک است.

یحیی زاده با اشاره به اجرای ۱۱ پروژه احداث فضای آموزشی و مدرسه‌سازی در مناطق مختلف این شهرستان اضافه کرد: ضعف برخی از پیمانکاران مجری این طرح‌ها موجب کندی عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های مدرسه‌سازی مانند مدرسه روستای گلوجه شده با این حال کار ساخت دو مدرسه روستای یلوجه و پروچ در روزهای آتی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906689

مهمترین اخبار ایران و جهان: