نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 16:42

اختصاص ۲۰ میلیارد برای تجهیز مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فضای محیط شهری باید برای تردد معلولان مهیا شود در همین راستا اولین فضای ورزشی ویژه معلولین در پارک لاله زاهدان به زودی افتتاح خواهد شد.

حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست‌سازه‌های معلولان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: خوشبختانه استعدادهای بی‌نظیری بین دانش‌آموزان استثنایی استان موجود است که فقط نیاز به دیده شدن دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در استان سیستان و بلوچستان هم‌اکنون میزان اشتغال بهزیستی از بسیاری سازمان‌ها بالاتر بوده که این امر نشان دهنده استعداد فراوان معلولان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما تکلیف داریم در همه عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی استعدادهای معلولان را به فعلیت برسانیم. در این راستا یکی از غرفه‌های خانه خلاق و "گاراژ ملک" شهر زاهدان در اختیار مدارس استثنایی قرار خواهد گرفت.

مدرس خیابانی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تجهیز مدارس استثنائی مبلغ 20 میلیارد ریال برای این مهم اختصاص پیدا کرده است. فضای محیط شهری باید برای تردد معلولان مهیا شود در همین راستا اولین فضای ورزشی ویژه معلولین استان در پارک "لاله" شهر زاهدان به زودی افتتاح خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید در تمام دستگاه‌های دولتی مسیر عبور و مرور ویژه معلولان تدارک شود، افزود: همچنین باید میز خدمت در هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای راهنمایی معلولان مستقر شود. ما کارآفرینان خوبی در سیستان و بلوچستان داریم که ارتباط این افراد با جامعه معلولیت در راستای اشتغال‌زایی این افراد بسیار موثر است.

انتهای پیام/392/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 896845

مهمترین اخبار ایران و جهان: