نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 10:44

مانور زلزله در استان سمنان برگزار شد/ ایجاد ۳ ایستگاه لرزه سنج

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از برگزاری مانور بزرگ زلزله در مدارس استان خبر داد و گفت: ارتقای آمادگی و آموزش بحران ها هدف این طرح استانی بوده است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مانور بزرگ زلزله در سراسر استان سمنان با حضور و مشارکت مدارس و دانش آموزان برگزار شد، تاکید کرد: این مانور با محوریت مدیریت بحران استانداری سمنان و همچنین همراهی هلال احمر و آموزش و پرورش برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از این مانور ارتقای آموزش و آگاهی در بحران‌ها است، تاکید کرد: آموزش در برابر زلزله و حوادثی از این دست برای تمام سنین باید صورت گیرد لذا با بهره‌گیری از اساتید توانمند سعی کردیم تا برای دانش آموزان و حتی اولیای آنها دوره‌های آموزشی و توجیهی را برگزار کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه فرهنگ سازی دیگر محوری است که این مانور به دنبال تحقق آن است، گفت: نهادینه کردن راه‌های مقابله با مخاطرات اعم از زمین لرزه از دیگر مسائلی است که باید برای مدارس و اولیای دانش آموزان تبیین می‌شد که در این مانور دنبال کردیم.

حمیدی با بیان اینکه اثربخشی اقدامات در ارتباط با پیشگیری از دیگر مسائلی است که در مانورهایی از این دست در نظر گرفته می‌شود، تاکید کرد: افزایش فرهنگ‌سازی مقابله با زلزله از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در سراسر استان سمنان بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره زیرساخت‌های استان سمنان نیز توضیح داد: در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در استان سه ایستگاه زلزله نگاری در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی مستقر خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889489

مهمترین اخبار ایران و جهان: