نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 14:24

۶۵ هزار نفر در کلاس های رایگان فرهنگ و هنر شرکت کردند

گرگان- مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۶۵ هزار نفر در استان‌های مختلف کشور در ۱۰۰ رشته مختلف از کلاس‌های رایگان آموزش فرهنگ و هنر استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم آغاز شده و در همین راستا طرح آموزش رایگان فرهنگ و هنر در ۲۸۰ نقطه شهری و روستایی کشور در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیش از ۶۵ هزار نفر در استان‌های مختلف در ۱۰۰ رشته فرهنگی و هنری این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: توسعه تولید محصولات و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری را از مهم ترین اهداف این طرح است که تاکنون بازخوردهای مطلوبی حاصل شده است.

مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای گلستان در این کلاس‌ها شرکت کرده اند و گلستان در زمره مناطق فعال در این طرح محسوب می‌شود.

اسماعیلی گفت: طرح آموزش رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته می‌تواند به ایجاد عدالت اجتماعی از سوی این وزارتخانه کمک کند چرا که از این طریق جوانان و نوجوانان با استعداد معرفی می‌شوند و در معرض سرنوشت‌های نیکو قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 935745

مهمترین اخبار ایران و جهان: