نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 11:00

۷ دکل مخابراتی در محلات شهرکرد نصب می‌شود

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: نصب ۷ دکل مخابرات در محله‌های منظریه، مهدی‌آباد، سعدی‌غربی، نامجو، سرچشمه‌ها، خیابان هواشناسی و بروم‌ پهنه ۹۰ درصد مشکلات مخابراتی و اینترنتی شهرکرد را رفع می‌کند.

هومان محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مشکلات ارتباطی در شهرکرد اعم از سکوت در حین مکالمه‌، قطعی تماس و ضعف در ارتباطات اینترنتی را شاهد هستیم که این موارد با نصب دکل‌های مخابراتی در محلات حل می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری افزود: نصب ۷ دکل مخابرات در محله‌های منظریه، مهدی‌آباد، سعدی‌غربی، نامجو، سرچشمه‌ها، خیابان هواشناسی و بروم‌ پهنه ۹۰ درصد مشکلات مخابراتی و اینترنتی شهرکرد را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه این عملیات ۴۹ میلیارد تومان لازم دارد که تامین شده است، ادامه داد: نصب دکل در شهر موانعی دارد که شهردار قول داده است به زودی همه مشکلات رفع می‌شوند که به محض رفع موانع در مدت سه ماه دکل‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

محمودی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اینترنت، محله‌های شهرکرد از فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند، توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا کنون کشیدن فیبر نوری در محله‌ها در قالب ttc آغاز شد و عملیات ftjh نیز از گذشته به مرور در حال انجام است.

مدیر مخابرات منطقه استان با بیان اینکه اکثر محله‌های شهرکرد داری فیبر نوری هستند، اظهار داشت: امسال ۸ محله و کافو شامل قسمتی از آپارتمان‌های فیض، خیابان فردوسی شمالی شامل مقابل سالن حجاب، خیابان نورالشهدا، انتهای بلوار فردوسی، انتهای خیابان امیرکبیر، مقابل دانشگاه دولتی، محدوده سالن پردیس، خیابان پیروزی و محدوده پل هوایی، محله بروم پهنه و قسمتی از چالشتر از فیبر نوری برخوردار شدند.

وی ادامه داد: محله‌های خیابان‌های یاسر، دستغیب، ابوذر، پژمان، شریعتی، ورزش، انتقال خون، ۱۷ شهریور، ملت، خواجه‌نصیر، فرهنگیان، سعدی شرقی و غربی، چهارراه بازار، قسمتی از مهدی‌آباد، بلوار آزادی، بخشی از میدان معلم، میرآباد شرقی و خیابان رودکی، میرآباد غربی شامل پشت بانک ملی، خیابان الوند و مجتمع شقایق نیز به مرور خدمات ftjh دریافت کرده‌اند.

محمودی با بیان اینکه ۲۰ درصد کل استان از خدمات فیبر نوری بهره‌مند شدند، گفت: مرحله اول این خدمات یعنی کشیدن فیبر به محله در بیشتر نقاط انجام شده، در مرحله دوم فیبر از ابتدای محل باید به کوچه‌ها منتقل شود که در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت استفاده از این خدمات باید این کابل را به منازل خود منتقل کنند و در نهایت مودم مخصوص فیبر نوری را تهیه کنند که این مودم در مخابرات به قیمت یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار به قیمت ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 935145

مهمترین اخبار ایران و جهان: