نیوز سیتی!
19 آذر 1401 - 17:17

عدم تخصیص اعتبار، مصوبات دولت در استان‌ها را بلاتکلیف گذاشته است

نماینده مردم 5 شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ها به دلیل عدم اختصاص اعتبار بلاتکلیف مانده است.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ها به دلیل عدم اختصاص اعتبار بلاتکلیف مانده که نیاز توجه ویژه ای از سوی دولت دارد.

وی گفت: اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند و نسبت به این قضیه توجه شود، قطعا بسیاری از کاستی های استان ها به ویژه استان خراسان شمالی مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در شرکت های دولتی و در شورای عالی و هیات مدیره بسیاری از دستگاه هایی که متصل به شرکت های دولتی هستند، فرایند شایستگی وجود ندارد اضافه کرد: گاهی اتفاقاتی می افتد که به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارشات را ارائه داده ام، در این دولت نباید گاهی افراد شایسته حذف شده و افراد ناشایسته ای بر سرکار بیایند.

وحیدی تاکید کرد: باید تمرکز زدایی بودجه ای از اولویت های کشور باشد و در این میان اختیار دادن به استان ها نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی بیان داشت: تعلیم و تربیت در سطوح مختلف کشور و توجه به معلم، استاد، دانشگاه و مدرسه بسیاری از مشکلات امروز کشور را مرتفع خواهد کرد زیرا مشکلات کنونی ناشی از گذشته است.

وی با اشاره به اینکه عدالت در پرداخت باید رعایت شود، گفت: نیروهای چندگانه با پرداخت های متفاوت در دستگاه ها تا چه زمانی باید بلاتکلیف بمانند؛ قرار دادن نظام شایستگی در انتصابات یک طراحی عملیاتی نیاز دارد، این مهم بسیاری از گره های کشور را رفع خواهد کرد.

 پایان پیام/آ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 903701

مهمترین اخبار ایران و جهان: