نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 20:01

کاهش ۵۰ درصدی هزینه نگهداری راه‌ها

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از کاهش ۵۰ درصدی هزینه نگهداری راه‌ها با پایش سطوح خبر داد و گفت: در نهضت ملی مسکن با بخش خصوصی رقابت داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید کیانپور در نشست خبری با یادآوری قدمت 68 ساله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اظهار کرد: حدود 75 درصد فعالیت‌های آزمایشگاه، 7 درصد با بخش خصوصی و 18 درصد نیز با دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، وزارت نیرو و... است.

وی با بیان این‌که سهم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از بازار ژئوتکنیک 25  درصد است، ادامه داد:با مطالعات دریایی همراه با امکانات جدیدی که در سه بندر دیلم، دیر و گناوه مستقر شده، فرصتی جدید و قابل توجهی فراهم شده است.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون حدود 3 میلیون آزمایش توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده است، گفت:  سال گذشته بررسی حدود 50 هزار کیلومتر محور فرعی و 12 هزار کیلومتر محور درون شهری کلان شهرها انجام شد.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر این‌که همکاری با سازمان راهداری و شهرداری‌ها باعث کاهش حدود 50 درصدی جاده‌ها شده است، اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بحث نهضت ملی مسکن  آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به‌صورت رقابتی با سایر شرکت‌ها فعالیت می‌کند و درد این بخش انحصاری نداریم.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 920589

مهمترین اخبار ایران و جهان: