نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 21:59

برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست و سمینار مختلف در دانشگاه چمران اهواز

اهواز- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به مناسبت هفته «پژوهش» بیش از ۲۰۰ نشست و سمینار نیازسنجی و نیازشناسی در این دانشگاه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کیاست عصر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان ۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه امسال با شعار «پژوهش و فناوری؛ پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» برگزار می‌شود.

وی گفت: اولین روز از هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز با برگزاری برنامه‌ی دانشگاه با درهای باز همراه بود که در این روز دانشگاه میزبان بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان استان و ۱۱ مدرسه از مناطق کمتر برخوردار اهواز بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست و سمینار نیازسنجی و نیازشناسی در این دانشگاه در هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

کیاست بیان کرد: برگزاری نشست‌هایی با حضور مدیران و کارشناسان صنایع استان از دیگر برنامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز در این هفته است.

سیدمحمد اشرفی، مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در این آئین گفت: شیوه‌نامه‌ها و شاخص‌های انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ می‌شود و هرساله بنا بر مناسبت‌ها و نیازهای دانشگاه این شاخص‌ها تغییراتی دارند.

وی افزود: امسال پژوهشگران برتر دانشگاه در ۶ محور معرفی می‌شوند و فعالیت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بر اساس بازه‌ی زمانی پنج‌ساله بررسی‌شده است.

حجت‌الاسلام آیت الله عادلی نژاد، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز در این مراسم گفت: درگذشته امر پژوهش در جامعه تزئینی بود اما اکنون همه مسئولان و جامعه به‌ضرورت این مسئله تاکید دارند.

وی افزود: آنچه امروز باید به آن توجه کنیم این است که هر طرحی باید پیوست پژوهشی داشته باشد؛ تفکر پژوهش محور نیاز امروز کشور است و لازم است در تصمیمات این مسئله موردتوجه قرار گیرد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز بر این نکته تأکید کرد که باوجود همه‌ی مسائل مرتبط با حوزه پژوهش حل مشکلات پیش روی پژوهشگران در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920789

مهمترین اخبار ایران و جهان: