نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:53

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای روشنگری و بصیرت افزایی است

ورامین- امام جمعه موقت ورامین مجالس حضرت زهرا (س) را بهترین فرصت برای روشنگری و بصیرت افزایی دانست و گفت: جاهلیت مدرن در ایام فاطمیه توسط بانوان فاطمی به چالش کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین طی سخنانی با بیان اینکه دوم تا نهم دی ماه به عنوان هفته بصیرت نامگذاری شده است، بر اهتمام تمام فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهاد تبیین و روشنگری تاکید کرد و افزود: باید از این هفته برای افزایش بصیرت استفاده شود.

وی تقارن این ایام با ایام فاطمیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در فاطمیه می‌بایست، بیش از پیش هویت فاطمی جامعه و بانوان ایرانی نمود پیدا می‌کند و با نور حضرت فاطمه (س) ظلمات بی حیایی و جاهلیت مدرن شکسته می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین مجالس حضرت زهرا (س) را بهترین فرصت برای روشنگری و بصیرت افزایی دانست و گفت: جاهلیت مدرن در ایام فاطمیه توسط بانوان فاطمی به چالش کشیده خواهد شد و پرچم آزادی زنان با نام حضرت زهرا (س) برافزاشته خواهد ماند.

وی سپس به برخی فتنه انگیزی های سه ماه اخیر اشاره کرد و ضمن تاکید بر مطالبه به حق مردم جهت مبارزه دستگاه‌های مسئول با مفاسد اجتماعی، گفت: برخی کوتاهی‌ها اصلاً قابل قبول نیست. هر سه قوه باید در این رابطه اقدام کنند، در این سه ماه آسیب‌های مادی و معنوی فراوانی به جامعه وارد شد، که مهم‌تر و برجسته‌تر از همه شکستن قداست‌ها و بی حرمتی به مقام زن به ویژه با شکستن حریم عفاف و حجاب بود.

قدوسی نژاد اضافه کرد: امروز بی حجابی به رفتارهای فردی بر نمی‌گردد، بلکه بی حجابی نوعی مبارزه علنی و اعلام جنگ است، مردم هم اگر به وظایف خود عمل نکنند خسارت‌ها قابل جبران نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن به رهبری آمریکا و صهیونیسم بین الملل به جنگ معنویات جامعه آمده است، گفت: این جاهلیت اکنون با پرچم آزادی زنان، دفاع از حقوق زنان و تزویر شیطانی به جنگ خود زنان آمده است، دشمنان با فضای رسانه‌ای خود به دنبال مأیوس کردن وبدبین کردن مردم به اساس انقلاب و نظام هستند، ما بحمدالله سدهای بزرگی را شکسته ایم وانشاالله خواهیم شکست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928589

مهمترین اخبار ایران و جهان: