نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:47

سفر وزیر دارایی آلمان به کی‌یف برای تقویت همکاری‌ها

وزیر دارایی آلمان که صبح امروز در اقدامی غافلگیر کننده به اوکراین سفر کرده است، بر لزوم تقویت همکاری‌ها و تداوم حمایت‌ها از این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان صبح امروز دوشنبه برای بازدید از کی یف، پایتخت اوکراین وارد این کشور شد.

لیندنر پس از ورودش به ایستگاه اصلی این شهر گفت: برای ما، برای آلمان، حمایت اوکراین در این زمان‌ها نه تنها دغدغه انسانیت و همبستگی است، بلکه در راستای منافع سیاسی ملی خودمان است؛ زیرا در اینجا از ارزش‌های ما نیز دفاع می‌شود. وی تاکید کرد که در گفتگوهای خود در کی یف، بار دیگر تأکید خواهد کرد که آلمان «شانه به شانه» در کنار اوکراین است.

وی همچنین گفت: در این مذاکرات همچنین باید به چگونگی ادامه حمایت از طرف اوکراینی توسط وزارت دارایی فدرال آلمان پرداخته شود. وی افزود: ما می خواهیم در مورد "مسائل بسیار خاص همکاری" صحبت کنیم.

این وزیر آلمانی - مانند رئیس جمهور فدرال، صدراعظم فدرال و سایر وزرا در ماه های گذشته - عصر یکشنبه با هواپیما به لهستان سفر کرد تا با قطار شبانه از آنجا به اوکراین برود. این دیدار به دلایل امنیتی به طور علنی اعلام نشد. به همین دلایل، توالی مذاکرات سیاسی که لیندنر این دوشنبه در کی یف برگزار خواهد کرد، در ابتدا علنی نشد.

سفر لیندنر به اوکراین در حالی انجام می شود که این روزها در مورد احتمال تحویل موشک های کروز آلمان به اوکراین بحث می شود. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در آخر هفته فشارها را بر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان برای تحقق این امر افزایش داد. وی در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان گفت که اوکراین به موشک های کروز آلمانی "تاروس" نیاز دارد. وی تاکید کرد: با این سلاح، اوکراین می تواند در خاک اوکراین بسیار فراتر از خط مقدم به نیروهای روسیه برسد، تدارکات آنها را مختل کند و مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات را نابود کند.

دولت فدرال آلمان در حال بررسی امکان تحویل این سیستم تسلیحاتی به اوکراین است. به گزارش هفته نامه اشپیگل، وزارت دفاع فدرال آلمان نیز در حال مذاکره با صنعت تسلیحات در این باره است. در همین راستا بوریس پیستوریوس ، وزیر دفاع فدرال آلمان از سازنده این موشک ها خواست تا محدوده برد را در موشک های کروز محدود کند. صدر اعظم آلمان می‌خواهد این احتمال را که اوکراین می‌تواند با موشک کروز آلمان به خاک روسیه حمله کند کم کند.

آلمان همچنین می خواهد به حمایت مالی از اوکراین ادامه دهد. علاوه بر این، لیندنر وزیر دارایی آلمان اخیراً تأیید کلی خود را برای کمک میلیاردی اتحادیه اروپا به اوکراین اعلام کرد، اما از استفاده از بودجه جدید فدرال برای این امر خودداری کرد و آن را واقع بینانه ندانست. بنابراین او ذخیره 50 میلیارد یورویی برای اوکراین برای چهار سال آینده را که توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد شده بود، رد کرد. بر این اساس کشورهای عضو باید چارچوب مالی چند ساله بودجه را به شدت افزایش دهند.

از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، دولت آلمان در مجموع حدود 22 میلیارد یورو برای حمایت از اوکراین هزینه کرده است. حدود 9 میلیارد از این مبلغ از طرف وزارت دارایی آلمان بوده است. علاوه بر این، حمایت قابل توجهی از ایالت ها و شهرداری ها در آلمان برای اسکان پناهندگان اوکراینی وجود دارد.

در زمینه کمک های بشردوستانه و نظامی به اوکراین آلمان دومین کمک کننده به این کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1441401

مهمترین اخبار ایران و جهان: